Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Objevte novinku od Facebooku – nástroj pro nastavení událostí

Určitě jste již řešili správné nastavení událostí, které sledují výkon, optimalizaci a cílení. Doposud jsme měli v rámci těchto webových událostí pouze dvě možnosti. Buď si událost prostřednictvím kódu na web nasadíme sami, nebo nám s tím pomůže náš vývojář. Aktuálně však Facebook nabízí nástroj, který s námi spolupracuje, i když nerozumíme kódům! Stačí pouze vědět, co chceme měřit a jednoduše si události nastavíme sami. A co je nejlepší? Lze měřit jak tlačítka na webu, tak událost pro konkrétní URL.

Co musíme pro využití splnit?

  • Mít nejvyšší oprávnění k úpravě FB pixelu.
  • V základní podobě webu musí být správně nasazený FB pixel.
  • Obsah webu nesmí být pomocí HTML elementu <iframe> načítán z jiného zdroje, do kterého nemůžeme jakkoli zasahovat, tedy tam ani vložit měřící kód Facebooku. Zde bychom museli využít správce webu + vývojáře.

Jak nástroj funguje?

Nástroj pro nastavení události najdeme v sekci Pixely a konverze po prokliku na Nastavit a následně Nastavit nové události. Zde zvolíme první možnost.

Nástroj pro nastavení událostí krok #1

Následně je nutné vyplnit URL, kde chceme nastavit události a kliknout na tlačítko Otevřít web.

Nástroj pro nastavení událostí krok #2

Po načtení stránky se za pár vteřin v levém horním rohu objeví okno s možností nastavení událostí. Jak už bylo výše řečeno, můžeme si zde vybrat ze dvou možností. Buď nastavíme událost na tlačítko či URL.

Nástroj pro nastavení událostí krok #3

Na našem příkladu si ukážeme zajímavější variantu a to nastavení události do tlačítka. Facebook nám umožní vybírat z odkazů a tlačítek na webu, které rozpozná. Webová stránka se tak rozdělí na šedivou neaktivní plochu a ohraničená pole, které si můžeme nastavit jako události.

Nástroj pro nastavení událostí krok #4

Pro definování události si vybíráme ze známých kategorií. Pro e-shopy především přidání do košíku, přechod k zaplacení, platební údaje a nákup. Pro ostatní weby (i e-shopy) můžeme zvolit zobrazení obsahu, přihlášení k odběru, hledat, kontaktování, dokončení registrace a mnoho dalších. Stačí pouze označit tlačítko, na které chceme nasadit událost a zvolit kategorii.

Nástroj pro nastavení událostí krok #5

Tímto způsobem si postupně nastavíme zbylé události. Na webu se nám zároveň ukazují jednotlivé prvky, které již máme zahrnuté v rámci měření.

Nástroj pro nastavení událostí krok #6

Ještě před ukončením nastavení je důležité si zkontrolovat, že se opakující se události na webu měří pod jednou událostí. Např. pokud se na webu vyskytuje vícekrát přihlášení k newsletteru, je ideální, aby byly oba formuláře měřeny v rámci jedné události. Jestli je vše v pořádku, stačí kliknout na Finish Setup a máme hotovo.

Jak novinku vidíme my?

Nástroj je úplně nový. Zatím jsme našli pouze pár nedostatků:

  • Pokud FB automaticky nerozpozná „tlačítko“ (ať už se opravdu jedná o tlačítko, nebo odkaz, který chcete měřit), nelze na něj nastavit událost.
  • Jestliže se tlačítka, která chceme měřit pod jednou událostí, textově neshodují, není možné je měřit společně.
  • Pro měření URL nelze spustit událost až např. po odscrollování do dolní části či po časové prodlevě. Můžeme měřit pouze vstup na stránku.

I přes tyto drobné nedostatky tímto Facebook posunul možnosti inzerentů na jiný level. Moc se nám líbí jednoduché nastavení, které umožní především menším inzerentům pokročilejší měření v účtu. Tento nástroj vřele doporučujeme k otestování! A budeme moc rádi, když se s námi podělíte o vaše úspěchy a objevené slabiny. 🙂

 

Sdílejte článek

Související články