Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Ochutnávka receptu na cross-channel marketing

Virus, jehož jméno nechceme už nikdo ani vyslovit, nám hodil vidle do našich eventových plánů. I proto jsme uvolnění bezpečnostních opatření oslavili uspořádáním cross-channel eventu. A já vám přináším to nejzajímavější, co na akci padlo.

Automatizace marketingu snadno a rychle

Setkání odstartovala přednáška Honzy Tichého, který hostům kladl na srdce, že data stále hrají prim a jejich role při plánování kampaní je klíčová. Jen díky nim totiž můžeme profilovat naše zákazníky, sledovat jejich chování, znát jejich potřeby a získané informace efektivně využívat k naplňování vytyčených cílů. To znamená, že v rámci reklamy nemusíme všem ukazovat všechno, ale naopak můžeme každému nabídnout přesně to, co chce. A to bez agresivních kobercových náletů.

Jak naboostovat synergii online kanálů a aktivit

A když se spojí PAVRD (více níže) s cross-channelem, začnou se dít věci. Téma cross-channelu nakousla Anička Mejsnarová, která u nás vede strategický tým. Účastníkům eventu objasnila, jak důležitý je synergický efekt dostupných komunikačních kanálů a proč je potřeba koukat i za hranice služeb, které digitál nabízí.

Budeme-li aplikovat jednotnou strategii napříč všemi online i offline kanály tak, aby na sebe všechny aktivity navazovaly, budeme komunikovat napříč týmy a sdílet všechny dostupné informace, budeme dostatečně flexibilní, pak dokážeme efektivně využít nejen investované prostředky, ale také potenciál marketingových aktivit.

Frameworků není nikdy dost, a tak jsme přišli s dalším, který vznikl přímo v tejstí kuchyni. Ukuchtila ho naše expertka na social ads Pája Čubrová a podělila se s námi o malou ochutnávku. Náš framework dostal (neobvyklý, ale zapamatovatelný) název PAVRD.  Jednotlivá písmena jeho názvu určují fázi, ve které chceme uživatele oslovovat – Povědomí, Akvizice, Výkon, Retence, Doporučení.

Od známého frameworku STDC se PAVRD liší tím, že je navázaný nikoliv na rozhodovací fáze nákupu, ale na cíle v jednotlivých fázích. Ty působí synergicky a přesně zapadají do prostředí onlinu. V kombinaci s cross-channelovým přístupem dokáže hotové zázraky!

Řešení nehledejte pouze v kampaních

Na závěr eventu si vzal slovo Martin Komárek, náš vedoucí projekťáků a stratég. Prozradil nám, proč nejsou placené kampaně vždy samospásné, jako tomu bylo v případě našeho klienta Viessmann. Může se totiž stát, že budete mít kampaně vyšperkované do posledního detailu, a přesto začne docházet k rapidním propadům ve výkonu. Proč? Odpovědí může být místo, na které jsou uživatele skrze kampaně směřováni – WEB.

Díky včasnému zásahu našich specialistů ze SEO a UX oddělení, kteří se pustili do redesignu webu, zapracovali na technickém stavu, obsahu a uživatelské přívětivosti, se podařilo zvýšit kvalitu návštěv. Vzrostla jak jejich délka nebo počet zhlédnutých stránek, tak i čas strávený na webu a počet konverzí za mnohem nižší CPA. Tedy po teorii na závěr trochu praxe a konkrétní důkaz toho, že uvažovat nad marketingem komplexně a dle toho i investovat se vyplácí.

Přidáte se k příště k nám?

Sdílejte článek

Související články