V týmu jsem udělal malý průzkum, jak je kdo spokojený s podporou reklamních systémů. Ať to nenatahuju – Facebook dopadl nejhůře 👎. Proto jsem se na něj zaměřil. V poslední době mi zároveň přibýval počet FB dotazů, takže bylo na čem si stav ověřit. Někdy šlo o zamítnutí reklam, zablokování účtů, jindy o dotazy k fakturaci či k programu FB Marketing Partners (FMP). Vždy jsem sáhl po nejrychlejším Live-Chat supportu, ale často jsem odcházel s nepořízenou ⛔.
Scénář byl vždy velmi podobný tomuto:
- 💙💙💙 Nejprve milý pozdrav: „Dobrý den, jmenuju se Joey a už se dívám na problém, který vás trápí…“
- 💙💙 Následuje podrobnější popis problému.
- 💙 Joey rozumí, oč tu běží, vše vypadá dobře.
- 🕞 Po chvilce Joey žádá o strpení – čekám 3 – 5 minut u chatu.
- Joey se vrací a:
- 😕 omlouvá se, že zrovna tato záležitost není v jeho kompetenci,
- ☹️ nebo nedokáže vysvětlit, proč je reklamní účet zablokovaný, neb to provedl interní tým Facebooku,
- 😣 na kompetentní osobu mě bohužel nedokáže nasměrovat – nemůže poskytnout kontakt,
- 😡 při dotazu na „ads policy“ mě odkáže opět na „ads policy“ i přesto, že sháním informaci, kterou jsem tam nenašel.
- 💙💙 Joey je téměř u konce. Nedokázal mi pomoci, ale přesto se ptá, jestli mi může pomoci ještě s něčím dalším.
- 🏳️ Já na to: „Ne, Joey, díky za nic.“
- 💙💙💙 Joey mi přeje přenádherný den, jako kdyby bylo po problému, do toho svítilo slunce a celý svět byl v rovnováze…
- 💀💀💀 … a na závěr mě Joey dorazí dotazem na vyplnění dotazníku spokojenosti.
Průběh konverzací mi vždy připomene tento obrázek, takže se usměju a hledám raději řešení jinde.
Beru to s nadhledem, nemívám velká očekávání. Vím, že support mi pomůže s problémy jednoduššího rázu, ale spíš průběžně zkouším na složitějších věcech, zda se situace lepší, či nikoliv. Jako preferovaný partner Facebooku jsme v agentuře očekávali zlepšení právě v tomto ohledu – lepší support – jako to sám Facebook popisuje pro jednotlivé úrovně FMP.
No a teď si už zasloužíte hodnocení ostatních.
Celkové – zprůměrované známkování (jako ve škole) dopadlo následovně:
Sklik – 1
Twitter – 1
Adform – 1,5
Google – 1,8
Heureka – 2
Facebook – 3,3
Linkedin – 4
Na otázku: „Se kterou podporou řešíš problémy nejraději?“ dominovala odpověď: Google.
Na otázku: „S jakou podporou je nejsložitější něco vyřešit?“ byla odpověď jednohlasná: Facebook.
Nejčastěji s podporou řešíme:
- zamítnuté inzeráty
- funkcionality reklamního systému
- problém se spuštěním reklamy
- omezený výkon reklamy
- věci, které nenajdeme v nápovědě/nebo nejsou dostatečně zřejmé z nápovědy
- zásady reklam
Dobré je, že kolegové se shodnou na tom, že zhruba 80 % všech dotazů/případů končí úspěšně. Live-Chat podporu určitě oceňujeme, neb rychlost informace/pomoci je pro agenturu klíčová. Ale stejně si myslíme, že by to mohlo být ještě o fous lepší 🙂
Souhlasíte s námi? Jak vnímáte pomoc velkých dodavatelů vy?