Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Slovník PA specialisty – 2. část

Protože u nás v agentuře Taste nejsou sliby jen plané řeči, přicházíme s druhou částí slovníku PA (Paid Advertising) specialisty. Jak jsme avizovali už minulý týden, tentokrát se jedná o pojmy  techničtějšího charakteru.

Slovník PA specialisty - technické pojmy

Část 2:

Pozice – váže se k reklamám ve vyhledávání a vyjadřuje na jakém místě (jak vysoko) se reklama zobrazila.

Publikum / audience / okruhy – jedná se o seznamy uživatelů, kteří splňují nějakou podmínku. Například projevili zájem o nějaké odvětví, činnost, koníček (vážná hudba, jízda na kole, milovníci psů, investoři atd.), navštívili nákupní košík či stáhli na webu dokument.

Průměrné CPC (Average CPC) – ukazuje nám, kolik v průměru zaplatíme za jedno kliknutí na reklamu v celém účtu, reklamní kampani či za konkrétní reklamu.

CPM – Cost per mile v češtině známo jako CPT (Cost per thousand) neboli cena za tisíc zobrazení.

CTR (Click-through Rate) – míra prokliku vyjádřena v procentech. Udává poměr počtu kliknutí na reklamu ku počtu zobrazení. Naměříme-li 1 kliknutí na 100x zobrazenou reklamu, máme CTR 1 %.

CTA – Call To Action – Výzva k akci. Například Doprava nad 1 000 Kč zdarma, Více info na webu atd.

USP (Unique Selling Proposition) – důvod, proč by uživatelé měli nakupovat nebo poptávat zrovna u vás.

PLA kampaň – produktová kampaň, která se vydává na základě feedu (katalog zboží) a propojení vašeho účtu v Google Ads s Merchant center. V Skliku je pro spuštění potřeba spárovat zboží.cz s Sklikem.

Smart shopping – produktová kampaň řízená za pomocí automatizace systému Google Ads.

Remarketing – zpětné oslovení uživatelů dle námi stanovených podmínek. Například uživatelé, kteří opustili košík či navštívili dopadovou stránku.

Dynamický Remarketing –  zobrazuje se na základě remarketingového kódu, který propojí s ID produktu. V podstatě to znamená, že si uloží produkt, který jste si prohlíželi a následně vám ho můžeme zobrazovat skrz Google, Sklik a Facebook.

Bounce rate (míra okamžitého opuštění) – ukazuje, kolik uživatelů opustí web bez jakékoliv interakce s landing page (LP – dopadová stránka).

DKI (Dynamic keyword insertion) – pravidlo, pomocí kterého jsme schopni do inzerátu vložit konkrétní klíčové slovo spouštějící reklamu.

Dimenze a metrika – každý přehled ve službě Analytics je tvořen dimenzemi a metrikami. Dimenze jsou atributy vašich údajů. Například dimenze Město udává, odkud jednotlivé návštěvy pocházejí (např. Praha nebo Brno). Dimenze Stránka uvádí konkrétní adresu URL zobrazené stránky. Metrika je pak číselným vyjádřením dimenze.

…takto bychom mohli asi pokračovat do nekonečna. Pokud vás ale trápí nějaké další výrazy, se kterými se často setkáváte, napište nám a třeba společně vytvoříme další díl.

Nakonec snad už jen dodat – nebojte se zeptat – vždy vám vše s chutí vysvětlíme ❤️ Jsme přeci Taste.

Sdílejte článek

Související články