Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Polovina hledání na Google končí bez kliknutí. Zničí to SEO?

Jakub Mencl
Jakub Mencl
3. 7. 2019

Rok 2019 je možné posledním, ve vašem prohlížeči Google po zobrazení výsledků vyhledávání kliknout na vaši fotku. Příští rok to bude půl na půl. Trend neustálého zlepšování, díky kterému Google doručuje nejlepší odpovědi na své výsledky, pokračuje.

Hledání bez klikání

Zaměřte se na sebe, hledejte, hledejte a hledejte odpověď. Když hledáme „ počasí v České Lípě “, „ telefon na Honzu Tichého “ nebo hledejte, jak vypadají zemanovi „ lumíci “, nevíte na nic klikat. Výsledek máte hned.

V prosinci 2018 zodpovědal Sundar Pichai, generální ředitel Google, na otázky zástupců Kongresu členských států. Celý dokument uvádí srozumitelnou řečí (pro netechnické účely kongresmany) jaké aspekty vyhledávání Google. K čemu je Google vědět o místě uživatele a jak ovlivnit výsledky? Jaký je výsledek hledání dotazů, na první pohled s lokalitou nesouvisí? Do jaké míry jsou personalizované výsledky, když máte v inkognito módu?

Rand Fishkin se ve svém článku „ Kolik z provozu vyhledávání Google je ponecháno pro kohokoli jiného než pro sebe ?“

Tři otázky amerických kongresmanů se proklikují ze stránek s výsledky vyhledávání a odpověď Google.

Tři otázky amerických kongresmanů se proklikují ze stránek s výsledky vyhledávání a odpověď Google.

  • Jaká část hledání dokončila zobrazování odpovědí, kteří uživatelé uspokojily?
  • Jaká část hledání vedla na hledání na odkaz na webové stránky mimo Google / Abeceda?
  • Jaká část hledání vedla na hledání na odkaz na stránky patřící Google / Abeceda?

Odpoved, kterou Sundar Pichai poslal, Randa Fishkina neuspokojila díky clickstream nulových bodů, analytické SPOLEČNOSTI jumpshot nakonec poskytl nejen kongresmanům, pivo VŠEM svým čtenářům zajímavější odpovědi.

6% hlasů z výsledků Google vede na služby Alphabetu

Podle dat společnosti Jumpshot, která vyhledává data o miliardách vyhledávání ze stovek velkých zařízení po celém světě (bez zařízení s iOS), se nachází v řadě zemí roku 2019 na americkém Google hledalo takto:

  • 150+ miliard hledání,
  • 49% hledání skončil bez výpočtu na kterýkoli z výsledků,
  • 7,2% hledání vedlo na návštěvě na placeném výsledku,
  • 6% hledání (~ 12% vyhledat) přivedlo uživatele na stránky vlastněné Abeceda, mateřská společnost Google,
  • 45% hledání přivedlo uživatele na stránkách mimo abecedu.
Kam vede další kroky uživatelů vyhledávání Google? Někteří klikají, jiní ne.

Kam vede další kroky uživatelů vyhledávání Google? Někteří klikají, jiní ne.

Tenhle koláč obsahuje souhrnná data pro vyhledávání v prohlížeči na mobilním počítači (Q1 2019, US, bez iOS) a ještěže Zero-Click hledejte jako slabá polovina, stále hledejte slabší porce peněz i pro neplacené výsledky. Na jeden klik na placenou reklamu je 11,6 dalších uživatelů na neplacené výsledky.

Mezi weby vlastněnými abecedy patří služby a weby maps.google.com, images.google.com, news.google.com, youtube.com, nest.com, blogger.com, android.com a desítky dalších. Ostatní z těchto získávají jen zlomky peněz, ale mohou samotný YouTube více než šest procent svých stolních uživatelů .

Vývoj podílů na stránkách vlastněných Abeceda za poslední tři roky.

Vývoj podílů na stránkách vlastněných Abeceda za poslední tři roky.

Vývoj procentlužeb na služby Abeceda z výsledků vyhledávání Google. V průběhu tří tří let si můžete vyhledávat na Googlu zpět na své služby, které jsou důležité pro vyhledávání uživatelů, ale nepotvrzuje se růst tohoto segmentu, jak se někteří snadněji obávali.

Na druhé straně dvanáct procent všech vedoucích na Abecedu je obrovská porce návštěvníků a nezapomínejme, že vedle toho je obsloužil Google polovinu hledání bez kliknutí. Důvody pro nekliknutí mohou být řady a jen z nich mohou Google považovat za splnění mise. Někteří návštěvníci jsou po zobrazení výsledků, kteří nejsou spokojeni a odposlouchávají, jiní návštěvníci, hledají, další si čtou, že když upraví svůj dotaz, získají lepší odpověď.

Velkou neznámou v tomto vzorci jsou hledání, kteří vedou na uživatele, kteří používají mobilní aplikaci Google na mobilu (YouTube, Gmail, Mapy Google atd.). Ta není ve studii, která by mohla být zobrazena, protože Jumpshot pracuje pouze s datovým tokem z prohlížeče. Můžeme očekat, že celkový podíl vedoucích na Aplhabet služby je větší než dvanáct procent.

Další nezanedbatelnou ale nepodchycenou hledáním jsou ta, která se skutečně realizují v mobilních aplikacích (Google, Google Mapy) nebo hlasových asistentech (Google Home, Alexa, Siri). Data, která by nám umožnila odhadnout návštěvnost, mohli globálně přivádějí, získat k dispozici.

Příležitosti k očekáváním z organického vyhledávání se sníženými

Aktuální graf dokládá trend snižování počtu plateb na ploše i na mobilu. Růžově značená videa z mobilu padají rychleji. Úpravy mobilního SERPu, které můžete využít na hledání vašich hledání, znáte sami. Na mobilu je důležitý podíl Zero-Click hledání přes 61% (na ploše asi 35%, úhrnně pak oslovných 49%).

V roce 2019 odeslal Google asi o dvacet procent uživatelů videa méně, než o tři roky dříve (USA, vyhledávání v prohlížečičích).

Vývoj počtu záznamů z výsledků vyhledávání Google (růžově mobil, modře desktop).

Vývoj počtu záznamů z výsledků vyhledávání Google (růžově mobil, modře desktop).

Poslední SEO specialista ať zhasne

Na konci článku Rand Fishkin přemýšlíte o tom, co trend shromažďování podílů Zero-Click hledání přinese jak webům, tak SEO uživatelů.

„Všechna ta data vyprávějí smutný příběh o klesajícím počtu vyhledávání, ale to je jen část příběhu a věřím, že vaše důvody, proč zachraňovat, nebo být optimistou ohledně SEO.“

  • Google stále roste. Vyhledávání v prohlížečích (na mobilu i na ploše) neroste, ale velký nárůst růstu vyhledávání v mobilních aplikacích.
  • Absolutní počet hledání je vyšší než před třemi lety a rozhodně vyšší než před pěti nebo deseti lety.
  • Hledání, které končí bez nutnosti, nemusí být nutně bezcenná. Jasně, špatně se hodí k příjemnému uživateli, který „viděl, ale nekliknul“, ke konverzi nebo jiné akci je omezená, nepřímá osoba, která ovlivňuje. Můžeme čekat růst poptávky po „ On-SERP SEO “. Strategie „Nacpi se, kamera“ vede k optimalizaci webu / brandu / služby pro dokonalou viditelnost na výsledkové stránce Google.
  • Google bude opatrný s výhradou návštěvnosti, bude si moci poslat zpět na své služby, Hledám  vyšetřování amerického ministra spravedlnosti ve věcech porušení antimonopolní regulace .
  • Vydavatelé jsou uživatelé, kteří drží Google trochu na uzdě o něčem více než v minulých letech, a odkrývají vaše peníze nekontrolovatelné použití „vykradeného“ obsahu na stránce s výsledky.

„Obavy z toho, kam směřuje vývoj vyhledávání na Google, jsou oprávněné. Google obsluhuje více jak 94% amerického vyhledávání a přivádí desetkrát více návštěvnosti než druhý v pořadí, Facebook. Google dominuje v příjmech z online reklam (38% trhu před Facebookem, který drží 22%). Google má snadný přístup ke kontrole živobytí malých podnikatelů, startupů, vydavatelů a tvůrců webů. Skeptický a bdělý pohled na tak mocnou šelmu je rozhodně dovolená. “

Pokračujte ve čtení, kteří mohou zajímavě diskutovat pod původním článkem .

Sdílejte článek

Související články