Ve světě PPC není o novinky nouze. A tak je dobré se čas od času ohlédnout zpátky a zhodnotit, co doopravdy přinesly. Proto vám představím několik letošních novinek, které nám v týmu dělají radost i poté, co z nás opadlo prvotní nadšení.
YouTube for Action
Do rodiny YouTube formátů přibyl výkonnější formát TrueView for action. A protože jde vlastně o novinku z předešlého roku, o to víc o ní teď máme dat. Vhodná videa holt člověk nezíská mávnutím kouzelného proutku.
Formát nám zatím přináší stále lepší výsledky. Například u kampaní našeho klienta, který působí v pojišťovnictví, jsme získali až o 36 % lepší konverzní poměr a až o 50 % nižší CPA než u klasických brandových kampaní ve vyhledávání.
U kampaně pro klienta z potravinářského segmentu se podařilo dosáhnout CTR 1,64 %. Udávaný benchmark pro tento formát je přitom kolem 0,33 %. TrueView for action se nám osvědčil také u developerských projektů i klientů prodávající sportovní potřeby.
Nový mobilní formát 480×480 nasazovaný v rámci RTB
Ještě než byla možnost tento formát nasazovat v Skliku , pracovali s ním kolegové z RTB. Co je na něm nejlepší? Je vysoce vizibilní. Na mobilních zařízeních se zobrazí přes celou stránku, takže uživatel s bannerem stráví alespoň chvíli, i kdyby sebevíc nechtěl. V praxi a číslech to, dle našich zkušeností, může přinést až o 39 % vyšší vizibilitu než klasické formáty bannerů.
Dynamický banner pro prospecting Skliku
U této novinky zatím váháme a čekáme, kam se dále bude ubírat. U klienta prodávajícího krmivo pro mazlíčky měla reklama horší CTR a vyšší CPC, ale uživatelé se poté lépe chovali na webu – bounce rate byl nižší a uživatelé navštívili více stránek webu. U klienta, který prodává potravinové doplňky i klienta ze segmentu sportovních potřeb byly výsledky velmi podobné.
Stále čekáme na dostatek dat i ohledně konverzí, abychom mohli říct víc.
Kombinovaná reklama je striktně bez textu
U novinek z Skliku ještě zůstaneme. Od 1. května už není obrázek bez textu jen doporučením, ale rovnou pravidlem. A dává to smysl. Při testování reklam s kreativami s textem a bez textu se jasně potvrdila doporučení z Skliku. Náhledové obrázky bez textu jsou jasnými vítězi.
PLA na Slovensku, Maďarsku, Rumunsku, Řecku a Finsku
Porovnávat výsledky jednotlivých zemí není jednoduché, protože zde figuruje mnoho odlišných faktorů, které čísla v dané zemi ovlivňují. Nicméně z oznámení, že jeden z nejvýkonnějších typů kampaní bude dostupný i v dalších zemích, nás vážně potěšilo.
Kopírování sestav a kampaní v Skliku a nový Google Ads editor
Tyhle novinky sice nevyjádříme prostřednictvím čísel, ale všichni, kteří denně spravují kampaně, vědí, o jak velkou pomoc se v rámci úspory času jedná. Celý Google Ads editor prošel velkou změnou. Co všechno se změnilo, se můžete dočíst v Google Ads nápovědě. V našem oddělení nejvíc jásáme z možnosti hromadně nahrávat grafické reklamy u dalších formátů.
Actionable Analytics
Když jsme u usnadňování si práce, v RTB se také mají z čeho radovat. V Adformu přibyl nový přehled, díky kterému se na úrovni line items zobrazí přehled pro rychlé vyloučení domén.
Mobilní formát „viněta“
O téhle novince toho bylo napsáno tolik, že si museli všimnout snad i kolegové v offline marketingu. Nový formát má nadprůměrné CTR, a to i při zachování bounce rate. Více se můžete dozvědět v infografice, kterou lze stáhnout na Mediaguru.
Novinek bylo v roce 2019 mnohem více. Některé však nemají přímý vliv na výkon nebo jsme je ještě neměli možnost otestovat. Slepě nasazovat každý nový formát u každého klienta rozhodně není správná volba. Zaznamenali jste všechny tyto novinky? Využíváte je ve svých kampaních? Přináší vám dobrá čísla? A které další novinky vám v poslední době pomohly dosáhnout lepších výsledků?