Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

5 důvodů, proč je Bing důležitý nejen pro online podnikatele

David Bureš
David Bureš
14. 11. 2023

Bing léta žije ve stínu Googlu. Vyhledávač z dílny Microsoftu byl oficiálně uveden v roce 2009 a bývá výchozím vyhledávačem v zařízeních s operačním systémem Windows. Přestože na Google nadále znatelně ztrácí, měli byste s Bingem začít počítat.

V 5 bodech vám ukážu, proč by měl Bing zajímat nejen online podnikatele, ale třeba i SEO či PA specialisty.

1. Je dvojkou internetového vyhledávání

Bingu v posledních měsících roste popularita. Konkrétně na jaře 2023 překonal hranici 100 milionů aktivních uživatelů denně. S tím mu nepochybně pomohla implementace umělé inteligence (tzv. Bing Chat).

Každopádně jde v současnosti o druhý nejčastěji používaný vyhledávač na světě. A přestože svým celosvětovým podílem (pod 10 %) nadále dost ztrácí na Google (přes 80 %), překonává ostatní konkurenci, jako je například Yahoo.

Rostoucí popularita Bingu se dotýká i českého trhu. Hned u několika svých klientů vidím podle dat z Google Analytics 4, že návštěvnost z organického vyhledávání Bingu je na podobné úrovni jako ze Seznamu. A nutno dokonce dodat, že i tržby z Bingu bývají vyšší než ze Seznamu. Případně na stejné úrovni navzdory nižší návštěvnosti. Bing se tak jeví jako více konverzní kanál než Seznam.

Některé zahraniční zdroje to vysvětlují tím, že vyhledávač Bing obecně používá starší populace s vyššími příjmy.

2. Jednoduše odhaluje zajímavá data

Jako SEO specialistu mně u Bingu příjemně překvapují jeho související nástroje. Jedním z nich je Bing Webmaster Tools, který funguje na podobném principu jako Google Search Console. Nebo Bing Places, což je zase alternativa ke Google Business Profile. Práce s nimi se mně zdá přehlednější než s nástroji od Googlu, navíc snadno zobrazí i související data.

V Bing Webmaster Tools si velmi jednoduše dohledáte informace o klíčových slovech, která vás zajímají. Stačí v levém menu kliknout na Vyhledání klíčových slov a na této kartě si už lehce zobrazíte žádané klíčové slovo.

Vidíte zde nejen data o trendovosti:

Ale také třeba související klíčová slova nebo výpis SERPu pro to které klíčové slovo:

Nevýhodou v tomto směru je snad jen fakt, že pro mnoho klíčových slov Bing hlásí nedostatek potřebných dat. Třeba karta „Nově objevená klíčová slova“ (za posledních 30 dní) je tak v praxi nepoužitelná, minimálně v českém prostředí.

Těch nedokonalostí je v tomto směru trochu více. Bing sice informuje, že ukazuje i data o proklicích a impresích z Bing Chatu, data však nedokáže samostatně vyfiltrovat. V přehledu jsou tak vždy součástí prokliků a impresí z webového vyhledávání. Vyfiltrovat si nemůžete ani zemi, z níž k vyhledávání došlo. Nelze tak dohledat informace, z kterých zemí vlastně uživatelé Bingu přicházejí.

To samé platí i pro Bing Webmaster Tools. Na jednu stranu si sice můžete porovnat zobrazení profilu vaší firmy s konkurencí. Už se ale nedozvíte, které společnosti ten „similar businesses“ vlastně jsou. A to ani v oficiální nápovědě:

3. Navrhuje konkrétní úpravy na webu

Ale i když má Bing Webmaster Tool určité nevýhody s nedostatkem dat, velmi šikovně vám pomůže s optimalizací webu. Google Search Console sice také ukazuje informace o tom, které URL nebyly indexovány a proč. V Bing Webmaster Tools ale navíc získáte i konkrétní doporučení na úpravu stránek, které vám pomohou zlepšit pozice v organickém vyhledávání:

Můžete si tak dohledat chyby i bez nutnosti použít nějaký crawler jako Screaming frog.

4. Umožňuje jednodušší optimalizaci webu

S tím souvisí fakt, že optimalizace pro Bing je z některého pohledu vlastně jednodušší. Ne že by hodnotící faktory byly zcela odlišné od Googlu, mají ale jinou váhu. Mezi hodnotící faktory Bingu totiž pořád patří klíčová slova v meta descriptions nebo v anchor textech prolinkování.

Naopak Bingem není kladen takový důraz na externí zpětné odkazy. Výjimkou jsou signály ze sociálních sítí, kdy Bing počítá s lajky nebo sdílením obsahu. Ostatně patrné je to i na takovém detailu, jako je zobrazování recenzí z Facebooku nebo hodnocení na Yelpu v profilu hledané firmy. Google v profilech firem naopak ukazuje pouze vlastní recenze.

Jednodušší pozici pak mají „oficiální“ weby s příponami .gov nebo.edu, které Bing považuje za hodnotnější. Zajímavá je také informace o práci s přesměrováním. Pokud používáte dočasné přesměrování 302 a Bing i po několika procházení vidí pořád shodnou přesměrovanou stránku, může považovat dočasné přesměrování za trvalé. Obdobně, pokud přesměrování 301 při crawlech pokaždé vede jinam, může s ním Bing pracovat jako s dočasným přesměrováním.

5. V nižší konkurenci nabízí levnější reklamy

Další důvod bude zajímat zvláště všechny online podnikatele. Na Bingu je aktuálně nižší konkurence, kterou v oblasti PPC reklam potvrzují i naši specialisté. Díky nižší konkurenci se s PPC reklamou na Bingu můžete snadněji dostat na nejvyšší pozice, navíc obvykle s nižší cenou za proklik než na Googlu. Máte tak větší šanci, že svůj obsah dostanete ke svým zákazníkům s nižším nákladem, což se hodí nejen u inzerentů s nižším budgetem.

Bing má už teď velký potenciál

Bing si rozhodně zaslouží vaši pozornost. Jeho rostoucí popularita a specifické výhody, jako jsou cenná data pro SEO specialisty, jednoduchost použití nástrojů či efektivnější a levnější cílení v PPC reklamě, dělají z tohoto vyhledávače hráče s velkým potenciálem i na českém trhu. S přibývajícími funkcemi a zlepšeními by Bing mohl dokonce začít výrazně konkurovat dominantnímu Googlu.

A pokud jste s Bingem stále na vážkách, nezapomínejte, že klíčem k vašemu úspěchu je vždy diverzifikace strategie.

Sdílejte článek

Související články