Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jaký byl Project Restart 2025?

„Nastav mysl, nastav projekt“ – tak by se dal shrnout leitmotiv Project Restartu 2025. Největší dřina je totiž nastavit správně mindset, a projektové nástroje už jen dopomáhají k realizaci a komunikaci v projektu. Projektové řízení se už dávno nevztahuje jen na tabulky a deadliny, ale přechází do role moderní disciplíny. Řeší se týmová dynamika, technologické inovace, duševní zdraví a samozřejmě lídrovství. Co tedy nejvíce rezonovalo na celodenní konferenci věnované projektovému řízení?

Jaký byl Project Restart 2025?

AI mění práci na projektech

Ruku na srdce, dokážete si představit konferenci bez využití slova „AI“ alespoň v jedné přednášce? Já taky ne! Ale je to logické, AI je zkrátka aktuální téma, které rezonuje v každém oboru – u projektového řízení to rovnou vynásobme třemi. 

Karel Dytrych z Freela představil, jak v týmu postupně nasazují AI do projektového řízení. Pomáhá s tvorbou zadání, například pomocí vizualizací ve Figmě, a aktivně se zapojuje do groomingových diskuzí vývojářů. Dokonce zvládá samostatně připravovat podklady pro sprinty a účastní se plánování. Kafe zatím nevaří, ale co není, může být. ☕

Kromě toho AI využívají pro automatický přepis schůzek (tl;dv) a zajišťují si tak permanentní marketingový výzkum – pomocí AI zpracování zpětné vazby během trial období. Nesmí chybět ani custom verze ChatGPT, která je napojená na interní znalosti a dokumentaci.

Na doplňující dotaz, „zdali se to vyplatí“ Karel rozhodně odpověděl, že investice do AI už pokryly své náklady. 📈

Karel Dytrych a jeho přednáška na Project Restartu

Karel Dytrych

Přejděte z „ad hoc“ řízení na vyšší level

Jiří Benedikt se ve své přednášce zaměřil na přechod od náhodného řízení k systémové kultuře postavené na dokumentaci. Klíčové sdělení znělo: „Budu to dělat znovu? Pokud ano, sepíšu to.“ Tímto jednoduchým pravidlem začíná kultura dokumentace. Nejdůležitější je ale začít od sebe.

V lidské povaze má orientace na cizí problémy místo svých vlastních zvláštní místo a není snadné ji upozadit. Tím chci říct, že dává smysl, abychom si nejdříve nastavili systém sami u sebe, než ho budeme vyžadovat od ostatních. Je dobré, že to autor přednášky zmiňuje, protože to nebývá samozřejmostí. 👍

Je také lepší namísto slepého přejímání automatizace eliminovat činnosti, které prostě nedávají smysl. Tedy místo posvátného „Jak to zautomatizovat?“ se raději ptejme „Musíme to vůbec dělat?“. Procesy nemají být byrokratické, ale přirozené a jednoduché. Tím vám odpadne spousta zbytečných checklistů a tabulek, které se nikdy stejně pravidelně nevyužívají.

Pro sdílení dokumentace a živých materiálů Jiří doporučuje využívat nástroje jako Google Docs, Notion nebo Microsoft Loop. Ve výsledku nejde o nástroje, ale o přístup. Klíčové je, aby dokumentace žila, nevznikala shora, ale tvořil ji tým, který ji pak také bude používat.

Jiří Benedikt a jeho přednáška na Project Restartu

Jiří Benedikt

Staňte se lídrem bez stresu

Roman Šmiřák se zaměřil na úlohu lídra ve firmě. Na ukázce z firmy Šigut Labs, se kterou spolupracoval, potvrdil přístup, že lídr nemusí být u všeho. Cílem je vytvořit prostředí, které funguje i bez vás. Jak na to?

Zásadním krokem je identifikace klíčových lidí, stanovení jasných KPIs a zavedení pravidelných manažerských setkání. Roman zdůraznil, že změna musí začít u lídra. Pokud chce tým něco měnit, musí jít příkladem právě ten, kdo ho vede (role model).

Zazněly také praktické otázky, které by si měl každý lídr položit:

  • Kdybych teď zmizel, co by se ve firmě zastavilo?
  • Jak by měl vypadat můj ideální kalendář?
  • Co držím jen proto, že si myslím, že to nikdo jiný neudělá tak dobře jako já?

Odpovědi na tyto otázky jsou prvním krokem ke klidnějšímu a efektivnějšímu vedení.

Strategie není konec, ale začátek

David Janoušek z Taste připomněl, že hotová strategie rozhodně neznamená konec práce. Ano, vytvořit strategii není snadné a kudos všem, kteří to dotáhli do konce. Ti všichni ale také ví, že po zdolání jedné hory nastoupí celý horský masiv s nápisem „implementace strategie do firmy“. 🙂

Samotná implementace strategie může být mnohem náročnější proces než její tvorba. Mezi nejčastější překážky patří nejasné cíle, roztříštěné dokumenty, slabá komunikace nebo neexistující měření. Taste například u některých klientů pracuje s konceptem „strategy hubu“, kde mají rozcestník ke všem důležitým dokumentům, rozpočtům i dashboardům. Další z funkčních nápadů, jak hlídat správný směr, byl „changelog“ – záznam toho, co se stalo a jaký to mělo dopad.

V neposlední řadě kladl David velký důraz na pravidelné statusy. Během nich totiž často sklouzávají debaty ke small talku, místo aby se čas věnoval klientovi, rekapitulaci proběhlé práce a plánovaní dalších kroků.

David Janoušek a jeho přednáška na Project Restartu

David Janoušek

Projektové řízení na steroidech

Jan Kvasnička přinesl detailní přednášku o tom, jak efektivně řídit projekty, aniž by se tým utopil ve zbytečné administrativě. Ústředním tématem byla kompetenční matice – přehledná mapa, která definuje role, činnosti, hierarchii a KPI.

Dále také zmínil důležitost osobního růstu jednotlivce, se kterým pomáhá flow mapa“, nebo „1on1“ sezení s manažerem. Samozřejmostí je publikační plán pro obsahově zaměřené týmy, nebo checklist pro spuštění kampaně a další více, čí méně jasné věci např. jeden owner projektu, vizualizace priorit a průběžné školení týmu.

Jednalo se o hodně detailní a praktickou přednášku, která mohla v některých účastnících zanechat dojem tohle nemá cenu“, ale důležité je nezapomínat, že přednášejícími jsou lidé, kteří si svůj systém nastavují a hýčkají celá leta a není nutné přejímat vše najednou, stačí pár malých kroků. 🙂

Jan Kvasnička a jeho přednáška na Project Restartu

Jan Kvasnička

Co si z Project Restart 2025 odnést?

  • Procesy by měly být přirozené.
  • Lídr nemusí řídit všechno.
  • Strategie musí žít v praxi.
  • AI může být užitečným parťákem.

Závěrečná dojmovka z organizace

Co se týče samotné organizace konference, dá se říct, že šlo o povedenou akci. Účast sice nebyla rekordní, ale o to komornější byla atmosféra. Organizace běžela hladce a ozvučení bylo po celou dobu skvělé. Catering byl letos z mého pohledu o stupeň lepší než loni, naopak „erární kafe“ zůstává slabším článkem – barový flat white to ale jistil. 😏 

Celkově Project Restart 2025 zanechal dobrý dojem. Nabídl kvalitní obsah, praktické tipy a inspiraci pro každého, kdo se točí ve světě projektů, týmů a agenturní reality.

Registrace na Project Restart 2025

Project Restart 2025

Prezentace a odkazy:

Sdílejte článek

Související články