Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Reportáž z PPC Date #3 – 15. 7. 2021

Jan Veselý
Jan Veselý
16. 7. 2021

Reportáž z PPC Date #3 – 15. 7. 2021

Máme za sebou letos první opravdovou konferenci – naživo – fyzicky – s welcome drinkem – občerstvením a vším, co k našim akcím prostě už patří. Již třetí PPC Date tentokrát proběhl v holešovických prostorách Město – Moře. Bylo vyprodáno a bylo to povedené. Tady je rychlé shrnutí,  💬 plus pár fotek na konci článku. ⤵

📢 Richard Klačko & David Smák – Jak pracovat s klíčovkou

Kvalitní a detailně zpracovaná analýza klíčových slov umožní PPC specialistům odhalit množství příležitostí pro lepší nastavení i optimalizaci reklamy ve vyhledávání. Zde je pět doporučení od Davida a Richarda.

  • Tvořte kampaně na základě sezónnosti a dat (CPC, hledanost) – sledujte nejsilnější měsíce (s největší hledaností) a plánujte podle toho rozpočty v průběhu roku. Ať se nestane, že v sezóně přijdete o obchodní příležitosti.
  • Investice a návratnost – vypočítejte si očekávanou výši investice a návratnosti jednotlivých slov / kategorií.
  • Struktura kampaní/sestav – využijte kategorizaci klíčových slov, přihlédněte k výpočtu návratnosti (viz předchozí bod) a sestavte vhodnou strukturu kampaně pro maximální efekt.
  • Identifikujte vstupní stránky kampaní s nízkým quality score a doporučte jejich optimalizaci.
  • Pravidelně sledujte úspěšnost, testujte a vyhodnocujte zvolenou strategii a nastavení

📢 Matouš Ledvina – Zodpovědně na automatizovaný účet

Matouš Ledvina z Google mluvil o tom, jak efektivně optimalizovat kampaně v Google Ads pomocí automatizovaných strategií a jakým nejčastějším problémům bychom se při jejich využívání měli vyvarovat.

První – velmi častou chybou – je omezování cílové CPA, zatímco kampaň ztrácí imprese z důvodu nízkého rozpočtu. V tomto případě by měl správce účtu navýšit rozpočet nebo raději přejít na strategii maximalizace konverzí a dát tak algoritmům dostatečný prostor pro optimalizaci. Pokud už cílovou CPA přeci jen definujeme, mělo by se jednat o reálně dosažitelnou hodnotu, nastavenou ideálně na úrovni kampaně jednotně pro všechny reklamní sestavy.

Další zmínka byla o struktuře účtu, která – pro některé možná překvapivě – není podle Matouše zas až tak důležitá. Při zachovaní relevance klíčových slov s inzeráty a dopadovou stránkou ale není třeba kampaně segmentovat víc, než je nutné. Základem je totiž mít v kampaních dostatečný počet dat, díky kterým se mohou automatizované strategie učit a efektivně pracovat.

Pokud je váš účet z pohledu automatizovaných strategií perfektně nastavený, není ničím omezený a sbírá dostatečný počet konverzí, posledním krokem k co největší efektivitě může být využití klíčových slov ve volné shodě. Díky tomu je možné dosáhnout až o 25% více konverzí, což Matouš na závěr potvrdil i úspěšnou case study od Heureky. Tím jen podtrhl, že automatizované strategie opravdu smysl mají, ale pouze za určitých okolností a se správným nastavením.

📢 Simona Jašíková – Vyhodnocování tendrů aneb insighty z B2B průzkumů

20 % účastníků (agentur) se zbytečně diskvalifikuje v tendrech a výběrových řízeních. Simona z Rival Up radí, že je dobré dát si pozor na tři základní prohřešky, kterými jsou:

  • gramatické chyby – to se některým nemusí jevit jako hrubý faul, ale buďme k sobě upřímní, vybrali byste pro tvorbu inzerce někoho, kdo už v samotné nabídce naseká pár chyb?
  • „nepomohli mi“ – agentura, která nevypracovala zadání, nepřipravila žádný návrh aktivit ani doporučení, také již dále nepostupuje
  • nulová personalizace – je moc prima, když najdete nabídku, kterou můžete zrecyklovat a nabídnout jinému potenciálnímu klientovi znova. Ale věřte, že je to poznat. Musíte ukázat, že o klienta stojíte tím, že si dáte práci s nastudováním situace, ve které se klient nachází.

Když už si ke klientům najdete cestu, ptejte se jich, proč si vybrali právě vás / vaši agenturu. Dělejte si sami svůj zákaznický průzkum. Hledejte svoji konkurenční výhodu a stavte na ní další spolupráce. I malý průzkum může přinést zajímavá zjištění. 🙂

📢 Jan Tichý – Google Analytics 4

Nejzásadnější změnou mezi Universal Analytics a Google Analytics 4 je přístup k zaznamenávání a vyhodnocování dat. Dodnes jsme všichni zvyklí na analytiku, kde se vše točí kolem návštěv – návštěvy samotné, míra opuštění, počet stránek na relaci, doba trvání relace, konverzní poměr. Vše je vypočítáváno z návštěv. Google Analytics 4 ale přichází s tzv. event based analytikou – naprosto vše se zaznamenává pomocí událostí (eventů), od příchodu na web přes stažení souboru až po odeslání objednávky na e-shopu. Díky tomu je možné nastavit si sbírání dat pro každý business individuálně a na míru tak, aby dávala struktura a obsah dat co největší smysl pro další rozhodování.

Další významnou změnou je to, že do jedné služby v nových GA4 jde přiřadit více datových zdrojů – data z webu, data z mobilní aplikace, ale pokud subjekt disponuje i pokročilejšími daty (např. z kamenné pobočky), má možnost je do GA4 dostat a pracovat nad daty, které reflektují mnohem více aspektů, než na co jsme obvykle zvyklí dnes.

Za zmínku určitě ještě stojí přítomnost data driven atribuce, statistické dopočítávání chybějících dat (např. z důvodu nedání souhlasu se sběrem), pokročilé vytváření remarketingových publik apod.

Je potřeba říci, že dnes ještě nejsou GA4 plnohodnotným nástrojem, který je možné používat pro každodenní analýzy nad daty. Co ale Honza opravdu doporučuje je začít už dnes sbírat data, aby měl váš GA4 účet za rok/dva/tři, kdy už můžeme očekávat, že GA4 budou naší každodenní součástí, dostatek historických dat, nad kterými bude možné pracovat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pokud jste na „dejtu“ byli, doufám, že jste si akci užili. Další příležitost se vidět bude 30. 9. 2021 na PPC Restartu, tentokrát v Karlíně.

Sdílejte článek

Související články