Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

SEO Restart 2023: Reportáž psaná člověkem

6:00 – 8:00

Kvůli SEO Restartu vstávám před šestou. Pro někoho běžná ranní doba, kdy už má za sebou hodinu ve fitku. Já touhle dobou vstávám jen proto, abych v polospánku hodila kočkám granule. Ale tentokrát se mi z postele chce, protože je tu SEO událost roku. Vyprodáno, očekávání od veřejnosti veliká, hlavní téma konference jasné – AI.

V 8:00 už vítáme účastníky v kině Dlabačov s první kávou tohoto dne. Mezi registračními visačkami poznávám známá jména ze SEO komunity, agentur i zástupce značek a e-shopů. Mám radost, když kolegové, kteří navštěvují i jiné Restarty, hodnotí návštěvníky SEO Restartu jako ty nejsympatičtější a nejlépe naladěné.

9:00 – 11:00

Startujeme. Honza Tichý – Vojta Fiala – Pavel Ungr – Lukáš Kostka

Pár minut po deváté už z podia zní uvítání moderátora Michaela a následuje úvodní slovo Honzy Tichého. Poselství je jasné – AI znamená změnu a je potřeba se jí přizpůsobit, SEO se bude dělat jinak, je konec s generováním obsahu, který už byl stokrát publikován jinde.

SEO konzultanti konečně začnou dělat marketing. (Honza Tichý)

Následuje první přednáška s praktickými tipy na využívání AI v SEO od Vojty Fialy. Představuje různé nástroje a konkrétní případy pro jejich využití – např. identifikace cílových skupin, návrhy metadat, regulární výrazy. Kdo nevěděl, k čemu je možné (převážně ChatGPT) využívat v SEO, teď už má jasno.

AI rozhodně změní svět. V SEO hlavně přístup k práci.  (Vojta Fiala)

Hezky navazuje téma umělé inteligence a vystoupení Pavla Ungra, který sdílí názor, že AI může spoustu práce ulehčit, pokud se správně využívá. Zmiňuje ale, že bez placené verze toho reálně moc nezmůžete (ChatGPT stojí měsíčně 20 dolarů). Představuje konkrétní tipy na využití AI a na závěr odhaluje plány českých SEO nástrojů na integraci AI. A máme se na co těšit.

Zahoďte Chrom a začněte používat Edge, je lepší a rychlejší. (Pavel Ungr)

Posledním vstupem před první občerstvovací pauzou je přednáška na téma využití R studia a AI od Lukáše Kostky. Velmi praktický návod na automatizaci tvorby metadat. Lukáš doporučuje všem naučit se pracovat v Rku a doplňuje, že sám jako nevývojář s tím neměl problém. Marek Prokop má radost.

AI využíváme na generické texty, protože neradi plýtváme časem našich drahých copywriterů. (Lukáš Kostka)

11:00

Následuje první coffee-break, druhá káva, obložené bagety, sendviče, dortíky. A občerstvení návštěvníci mají, jako již tradičně, možnost vyhrát vstup na další Restart na dopoledním Kahoot kvízu.

11:30 – 13:00

Pokračujeme. Milan Zeman – Zdeněk Nešpor – Radek Kupr

Druhý blok přednášek zahajuje Milan Zeman s B2B tématem. Prezentaci využil pro předání praktických tipů a zkušeností při optimalizaci klientských webů. Ukazuje, jak se jim v agentuře vyplatila optimalizace metadat nebo získávání externích odkazů. Případových studií není nikdy dost, obzvlášť v SEO, kdy je třeba neustále zkoušet a vyhodnocovat různé přístupy.

Nejdůležitější je mít připravenou SEO strategii a číselně vyjádřené cíle. (Milan Zeman)

Zdeněk Nešpor, se jako jeden z mála tématu AI vyhýbá a je to dobře. Připravil si pojednání o tom, jak pracovat s titánskými weby, jaká jsou jejich specifika a jak se práce na nich liší od běžných středně velkých webů. Body navíc získává za originální prezentaci a analogii s bájnými mytologickými postavami.

AI? Používejte hlavně to I. (Zdeněk Nešpor)

Před obědovou pauzou vystupuje Radek Kupr, jediný analytik mezi přednášejícími SEO konzultanty, a představuje funkce, plusy a mínusy Google Analytics 4. Se správným nastavením a porozumění tomu, jak GA4 fungují, nám mohou přinést mnohem zajímavější informace než standardní GA, protože sledují více informací o uživateli a o tom, jak se na webu chová.

GA4 dodávají, na rozdíl od Universal Analytics, opravdu užitečné informace. (Radek Kupr)

13:00

Oběd v hotelové restauraci je výborný, a to říkám jako někdo, kdo je proslulý svou vybíravostí. Kávu stíháme ještě v prostorách restaurace a je to dobrý nápad, v hotelu ji umí lépe než v kině (tolik k mé vybíravosti).

14:00 – 15:30

Nezpomalujeme. Zdeněk Dvořák – Vašek Brynda – Richard Klačko

A máme tu druhou, odpolední část programu. Zahajuje ji Zdeněk Dvořák a první linkbuildingové téma. Zdeněk ukazuje co dává smysl sledovat v nástroji Ahrefs a na co si naopak dát pozor při vyhodnocování. Ne každý web s Domain Rating 60 je kvalitní.

Dívejte se hlavně na to, na kolik (a na jaké) dotazy se web, ze kterého chcete odkaz, zobrazuje. (Zdeněk Dvořák)

Linkbuilding je hlavní téma i následující přednášky Vaška Bryndy. Vašek reviduje dosud používané taktiky a doporučuje se vrátit více ke kořenům – budovat brand, rozšiřovat smysluplně obsah externích článků, a hlavně nedělat nic šablonovitě, to Google nemá rád (a ukázal to posledním updatem).

Linkbuilding nezanikne, jen se mu možná začne říkat jinak – třeba PR. (Vašek Brynda)

Tradičně s úvodním vtípkem a následně s porovnáním třech SEO nástrojů (Collabim, Marketing Miner, Ahrefs), co se dat o hledanosti klíčových slov týká, přichází Richard Klačko. Hloubkový průzkum dat ukazuje, že některé nástroje data o měsíčních hledáních podhodnocují, jiné naopak, každý se hodí na trochu jiný use-case a je dobré jejich používání kombinovat a vědět, na co je který vhodný.

Marketing Miner má nejlepší našeptávač, Ahrefs využijete nejlépe pro průzkum trhu a Collabim má (zdá se) nejvíce dat. (Richard Klačko)

15:30

Druhý coffee-break, čtvrtá káva. Čas na networking, sdílení dojmů, nadýchání čerstvého vzduchu.

16:00 – 17:30

Blížíme se do finále. Martina Zrzavá Libřická – Filip Podstavec – Marek Prokop – Pavel Ungr – Martin Pichlík

Softovější téma na závěr si vybírá Martina Zrzavá Libřická a v informacemi nabušeném vystoupení popisuje úskalí, výzvy a překážky práce SEO konzultanta. Jako jediná žena na podiu také apeluje na ostatní, aby se nebály jít přednášet. (Já osobně nevnímám minimum žen na podiu SEO Restartu nijak negativně, byť jsem ráda, když se tam alespoň jedna každoročně objeví. Při tvorbě programu se raději nenecháváme ovlivnit žádnými kvótami, prostor dáváme komukoliv, kdo chce a má co říci. Tak uvidíme za rok :))

V SEO nebuďte sami. Najděte si lidi, kteří vám rozumí a mohou vám pomoci (třeba skupiny na sociálních sítích, mentora). (Martina Zrzavá Libřická)

V panelové diskusi, pro kterou přebírá moderátorské žezlo Filip Podstavec, vystupuje Marek Prokop, Pavel Ungr a Martin Pichlík. Padají úvahy nad směřováním a využitím AI, nad její monetizací i zakomponování do vyhledávačů.

90% obsahu, co se tvoří na internetu, je bezcenný. Teď ho bude psát AI a lidi alespoň budou mít čas na důležitější a užitečnější věci. (Marek Prokop)

17:30

After party se koná přímo v prostorách foyer kina. Je tu dostatek vhodného občerstvení (a pití) na to, abychom mohli debatovat o apokalyptické budoucnosti, nebezpečí AI a dezinformací nebo budoucnosti pornografie ještě dlouho do večera.

Díky vám všem, bylo to skvělé!

Pozn.: Na tvorbě článku se nepodílela žádná umělá inteligence. Jediný chatbot, který byl v průběhu procesu použit pro rozptýlení a dodání motivace, byl CatGPT, kterého doporučuji každému trudomyslnému SEO konzultantovi. 🐈

Chcete si užít atmosféru SEO Restartu? Pak se podívejte na reportáž z místa, která je plná SEO tipů a triků od řečníků konference.

Hoříte ze všech novinek o AI? Pak nemůžete minout AI Date #1, pro skutečné fajnšmerky na umělou inteligenci. 🤖 Pozvali jsme čtyři profesionály, kteří vám svými přednáškami rozšíří obzory v tom, jak AI může pomoci v různých oblastech produkce digitálních agentur. Podíváme se na zub především legislativě a identifikaci oblastí, kde může být AI nejvíce efektivní. Chybět nebude catering ani společný networking. 🥂 A to vše už 16. 5. 🚀

Tématům AI a GA4 se budeme věnovat i na PPC Restartu, který letos proběhne už 25. května. Prohlídněte si našlapaný program akce a neváhejte si zarezervovat svoji židli, dokud je k mání. 🪑

Prezentace a odkazy

Sdílejte článek

Související články