Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

„Share of Search je revoluční metrika,“ říká David Janoušek, specialista Taste.

Nejdůležitější metrika, o které jste nikdy neslyšeli (nebo snad už ano). I takto by se dala popsat metrika Share of Search vytvořená v roce 2020 Lesem Binetem a Jamesem Hankinsem pod záštitou IPA (Institute of Practitioners in Advertising). Zjednodušeně se jedná o podíl hledanosti brandových výrazů jedné značky na celkovém počtu vyhledávání brandových dotazů v dané kategorii.

A proč je Share of Search tak revoluční metrikou? „Les Binet a James Hankins v rámci svého průzkumu zjistili, že právě podíl vyhledávání může předpovídat vývoj podílu na trhu. A na rozdíl od Share of Voice (SoV) je tato metrika snadno dostupná,“ vysvětluje David.

Jak s touto metrikou pracujeme v Taste, jaká jsou její negativa a jaký je vztah mezi Share of Search a Share of Voice? To se dozvíte v našem rozhovoru.

Sdílejte článek

Související články