Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

SnickersGate: Hoax, kterému uvěřily tisíce lidí

Cukrářský gigant Mars Incorporated má v portfoliu mnoho známých značek, jako jsou Twix, Mars, Bounty a Snickers. Právě posledních dvou produktů, tedy Snickers a Bounty, se týkala aféra #SnickersGate. Celá společnost Mars Incorporated byla 19. listopadu doslova zasypána zprávami na Twitteru od nespokojených zákazníků z Francie. Hashtag SnickersGate se stal tak populárním, že se bleskově rozšířil po všech sociálních sítích.

Co se stalo?

Problém byl vcelku jednoduchý. Zákazníky ve Francii, kteří si zakoupili oblíbenou tyčinku Snickers, čekalo nemilé překvapení. Při rozbalení tyčinky a prvním zakousnutí totiž zjistili, že se nejedná o karamelovo-oříškovou pochoutku – na jazyku jim zůstala jen chuť kokosu a čokolády. V obalu Snickers se totiž nacházela tyčinka Bounty. A aféra SnickersGate započala.

Bounty v obale od Snickers

Reakce na sebe samozřejmě nenechaly dlouho čekat a celý Twitter zaplavily zprávy a videa od nespokojených zákazníků. Všichni totiž předpokládali, že se jedná o chybu společnosti a proto byly reakce mnohdy opravdu intenzivní a vulgární. Velká část příspěvků nesla právě zmíněný hashtag SnickersGate.

Kde se stala chyba…

Zákazníci celých 24 hodin předpokládali, že se jednalo o chybu, a proto očekávali reakci ze strany společnosti. Ta konečně po jednom dni mlčení přišla, ale rozhodně nebyla taková, jakou všichni čekali. Mars Incorporated totiž prostřednictvím svých sociálních sítí Snickers France zveřejnila video s názvem „Když máme hlad, nejsme to my“.

Tato chyba byla totiž ve skutečnosti reklamní akcí, kterou značka Snickers vymyslela ve spolupráci s agenturou . Celý „podvod“ tak podporuje claim „Když máš hlad, nejsi to ty“, který Snickers používá již 10 let. Celá myšlenka byla v tomto případě trochu extrémně, ale přitom velmi elegantně aplikována i na zaměstnance společnosti Snickers. Hlavní kontrolor kvality tyčinek Snickers nebyl prostě sám sebou, protože měl hlad, a tak nechal do světa vycestovat tyčinky Bounty v převleku za Snickers.

Společnost později krotila negativní ohlasy některých uživatelů ohledně alergenů tím, že tyčinky Snickers i Bounty mají společné alergeny, a proto žádné nebezpečí nehrozilo. Nicméně, zkuste tohle vysvětlit člověku, který se těšil na karamel, oříšky a čokoládu, ale místo této kombinace se zakousl do kokosu, který bytostně nesnáší.

Proč?

Otázka, na kterou je velmi jednoduchá odpověď. Marketéři Snickers si uvědomili sílu sociálních sítí v šíření zpráv a využili ji ve svůj prospěch. Co jim to přineslo? Obrovský nárazový zásah, pozornost spotřebitelů ohledně produktů a rozšíření tohoto „hoaxu“ daleko za hranice zájmu svých běžných zákazníků.

A to všechno dokázali bez enormních rozpočtů za média a reklamu. Podzim je totiž pro cukrářský průmysl velmi lukrativním obdobím a Snickers dokázali o svém produktu nejen hovořit, ale navíc z něj vytvořit virální senzaci. Díky tomu je vidět, že síla sociálních sítí je v šíření informací opravdu obrovská. Co je ale hlavní, všechno tohle dokazuje, že claim „Když máš hlad, nejsi to ty“ i po deseti letech stále funguje. A to ať už svůj hlad zažehnáváte díky Snickers, nebo Bounty.

Pokud vás článek bavil, podívejte se i na mé další články

Sdílejte článek

Související články