Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Taste Quarantine Challenge aneb Jak jsem na dálku zvedala týmu náladu

Jako drtivá většina českých firem jsme se i my v Tastu v polovině března hromadně přesunuli z kanceláře na home office. Oproti jiným agenturám to pro nás byla pravděpodobně výraznější změna, protože příliš nejsme zvyklí spolu fyzicky nebýt. Pokud si někdo z nás home office vezme, zpravidla to nebývá častěji než jednou za týden. Důvod je prostý –⁠ jednotlivá oddělení u nás úzce spolupracují a celkově fungujeme na bázi projektových týmů. Proto je z pohledu komunikace, organizace práce a efektivity zkrátka výhodnější potkávat se osobně.

Jak zlepšit týmovou morálku?

Po prvním týdnu remote práce jsem začala mezi kolegy vnímat lehkou frustraci z  neustálého kolotoče hangoutů, telefonátů a chatů. Nikdo pochopitelně nevěděl, jak dlouho situace potrvá a jak se (ne)projeví na fungování Tastu. Nejistota, neustálý přísun negativních zpráv a sociální izolace prostě do nějaké míry zasáhly každého z nás. Proto jsem přemýšlela, jak by se „morálka“ v tejstím mužstvu dala trochu pozvednout. A rozhodla jsem se, že možná pomůže, když odvedu pozornost kolegů jinam.

A tak vznikla Taste Quarantine Challenge. Kolegové každý týden dostali soutěžní výzvu, kterou měli v co možná nejkratším čase splnit, natočit se u toho a video mi poslat. Tak jednoduché to bylo. Původní plán byl jen trochu se zabavit, přijít na jiné myšlenky a zpestřit si dlouhé večery v karanténě. To jsem ale asi zapomněla na to, jak soutěživé lidi máme v týmu. Hned během první výzvy, kdy bylo cílem vydržet co nejdéle v planku, nás všechny zesměšnil teamleader našeho business oddělení Martin alias Komár, který se po šesti minutách stabilního prkna začal nudit a přihodil navíc pár kliků s tlesknutím.

Výzva pro sportovce i gurmány

Chtěla jsem samozřejmě dát šanci i méně osvaleným kolegům, a proto plankovou výzvu vystřídala sladká cookie challenge. Jednoduše vyhrál ten, kdo v nejlepším čase zvládl přemístit sušenku z čela do pusy bez pomoci rukou. Přeborníky přes sušenky se stali Riško, šéf našeho SEO oddělení, a projekťák Michael zvaný Bageta. Po sušenkové výzvě bylo jasné, že atmosféra houstne, nervy jsou na pochodu a boj je nevyhnutelný! Nejdramatičtější zápas se odehrál mezi SEO specialistkou Nikol a Luckou z PA týmu. Obě se ukázaly jako neúnavné bojovnice, které se zapojily do všech proběhlých výzev. Tedy i do té fidorkové nebo tričkové.

Co jsem si ze série výzev odnesla? Potvrdilo se moje podezření, že lidi v Tastu jsou ohromně soutěživí, kreativní a cizí jim není ani taktizování nebo strategické uvažování. Taky jsem se utvrdila v tom, že aktivitu, která probudí zaměstnance z letargie a zvedne jim náladu, lze realizovat i s minimální investicí. A bonus? Videa jsme setříhali a umístili na naše sociální sítě, takže jsme navíc zvýšili povědomí o naší agentuře. Proto bych chtěla moc poděkovat všem, kteří se beze strachu ze zesměšnění neváhali zapojit!

Sdílejte článek

Související články