Stalo se vám, že jste nastavili a spustili kampaň v Adformu, ale line item se nezačaly zobrazovat? Přinášíme vám soupis nejčastějších příčin neaktivity line item a jejich snadné řešení.
Zjistěte rychle a efektivně, kde může nastat problém po spuštění nové kampaně v Adformu. Nastavte si upozornění, sledujte Real Time report a odpověď line item na bid, překontrolujte limity rozpočtů, rozvrh doručování, vyloučené domény, výši bidu, cílení, aktivitu tagů a nastavenou vertikálu klienta. To vše může zapříčinit neaktivitu nastavených line item.
Upozornění
Jejich pomocí můžete včas zjistit, zda čerpáte rozpočet v ideální výši, získat informaci o zamítnutí bannerů, proklicích bez imprese i impresích bez prokliků, plnění stanovených cílů nebo dosažení limitu tracking pointů. Upozornění lze nastavit formou sms a emailů na úrovni agenturního účtu, účtu klienta nebo kampaně. Další typy upozornění najdete na webu Adfomu.
Real Time Stats
Real Time Stats je přehled, který vám pomůže zjistit v reálném čase (15s zpoždění v datech), zda line item získává imprese a kliknutí. Správně nastavené cílení by mělo ideálně do 5 minut generovat data. Pokud se tak neděje, začněte kontrolovat další možné příčiny neaktivity, viz níže.
Line item posílá/neposílá bid responses
Zda se posílají nabídky do aukce, můžete kontrolovat ve ‚‚Stats and report -> Quick Stats -> RTB Costs‘‘, kde je vidět počet odeslaných bidů po dnech. Jakmile zjistíte, že v jednom z reportovaných dní přestaly bidy odcházet, využijte přehledu RTB Change Log, který vám ukáže, jaké změny v daném období proběhly.
Nejčastější příčiny neaktivního odesílání bidů:
- Pozastavení line item, kvůli přečerpání limitu u rozpočtu kampaně nebo účtu.
- Nastavený rozvrh časového doručování.
- Pricing model a nízký bid u CPM.
- Cílení na domény, které jsou vyloučeny na úrovni celého DSP nebo na úrovni line item skrz vlastní seznam.
- Zamítnuté tagy u bannerů, kvůli porušení některé ze zásad inzerce.
- Nelogické nastavení cílení.
- Některá SSP odmítají přijetí bidu kvůli nevyplněné vertikále na úrovni účtu klienta.
U line item, které bidují, ale nevyhrávají aukce jsou primární tyto příčiny:
- Nízký bid CPM, který nestačí v aukci s konkurencí.
- Dopadová stránka reklam není whitelistovaná na straně publishera a tagy jsou proto blokované.
- Bannery nepodporují https protokol.
Chcete eliminovat výše zmíněné situace? Nastavte si vlastní reporty, které vám pomohou jednoduše rozklíčovat nejčastější chyby.
Zmíněná doporučení vychází z prezentace Troubleshooting RTB kampaní od Radky Florekové, která přednášela v rámci akce s názvem Coworking days. Tato akce se konala pod taktovkou Adformu v termínech od 5. do 7. 6. 2018, kde jsme se dozvěděli mnoho zajímavých informací pro posun práce s rozhraním Adform a kampaněmi.
Pokud tyto a jiné chybky v nastavení nastaly i u vás, podělte se s námi v komentářích 🙂 a pro ty, co občas bojují s kampaněmi v Google Ads a Skliku sepsal Lukáš doporučení v článku Jak být superhero a ne superhňup.
Tento článek byl zveřejněn 20. 9. 2018 na Sunitce. Taste Sun je dnes součástí skupiny Taste.