Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Tipy na optimalizaci v Adformu – část 1.

Stalo se vám, že jste nastavili a spustili kampaň v Adformu, ale line item se nezačaly zobrazovat? Přinášíme vám soupis nejčastějších příčin neaktivity line item a jejich snadné řešení.

image

Zjistěte rychle a efektivně, kde může nastat problém po spuštění nové kampaně v Adformu. Nastavte si upozornění, sledujte Real Time report a odpověď line item na bid, překontrolujte limity rozpočtů, rozvrh doručování, vyloučené domény, výši bidu, cílení, aktivitu tagů a nastavenou vertikálu klienta. To vše může zapříčinit neaktivitu nastavených line item.

Upozornění

Jejich pomocí můžete včas zjistit, zda čerpáte rozpočet v ideální výši, získat informaci o zamítnutí bannerů, proklicích bez imprese i impresích bez prokliků, plnění stanovených cílů nebo dosažení limitu tracking pointů. Upozornění lze nastavit formou sms a emailů na úrovni agenturního účtu, účtu klienta nebo kampaně. Další typy upozornění najdete na webu Adfomu.

alerts-new

Real Time Stats

Real Time Stats je přehled, který vám pomůže zjistit v reálném čase (15s zpoždění v datech), zda line item získává imprese a kliknutí. Správně nastavené cílení by mělo ideálně do 5 minut generovat data. Pokud se tak neděje, začněte kontrolovat další možné příčiny neaktivity, viz níže.

real time stats

Line item posílá/neposílá bid responses

Zda se posílají nabídky do aukce, můžete kontrolovat ve ‚‚Stats and report -> Quick Stats -> RTB Costs‘‘, kde je vidět počet odeslaných bidů po dnech. Jakmile zjistíte, že v jednom z reportovaných dní přestaly bidy odcházet, využijte přehledu RTB Change Log, který vám ukáže, jaké změny v daném období proběhly.

Line item posílá/neposílá bid responses

Nejčastější příčiny neaktivního odesílání bidů:

  • Pozastavení line item, kvůli přečerpání limitu u rozpočtu kampaně nebo účtu.
  • Nastavený rozvrh časového doručování.
  • Pricing model a nízký bid u CPM.
  • Cílení na domény, které jsou vyloučeny na úrovni celého DSP nebo na úrovni line item skrz vlastní seznam.
  • Zamítnuté tagy u bannerů, kvůli porušení některé ze zásad inzerce.
  • Nelogické nastavení cílení.
  • Některá SSP odmítají přijetí bidu kvůli nevyplněné vertikále na úrovni účtu klienta.

U line item, které bidují, ale nevyhrávají aukce jsou primární tyto příčiny:

  • Nízký bid CPM, který nestačí v aukci s konkurencí.
  • Dopadová stránka reklam není whitelistovaná na straně publishera a tagy jsou proto blokované.
  • Bannery nepodporují https protokol.

Chcete eliminovat výše zmíněné situace? Nastavte si vlastní reporty, které vám pomohou jednoduše rozklíčovat nejčastější chyby.

Zmíněná doporučení vychází z prezentace Troubleshooting RTB kampaní od Radky Florekové, která přednášela v rámci akce s názvem Coworking days. Tato akce se konala pod taktovkou Adformu v termínech od 5. do 7. 6. 2018, kde jsme se dozvěděli mnoho zajímavých informací pro posun práce s rozhraním Adform a kampaněmi.

Pokud tyto a jiné chybky v nastavení nastaly i u vás, podělte se s námi v komentářích 🙂 a pro ty, co občas bojují s kampaněmi v Google Ads a Skliku sepsal Lukáš doporučení v článku Jak být superhero a ne superhňup.



Tento článek byl zveřejněn 20. 9. 2018 na Sunitce. Taste Sun je dnes součástí skupiny Taste.

Součástí Taste Sun jsem se stala v roce 2015 jako Office Manager. To byl můj odrazový můstek pro kariéru v online marketingu, který mě už dlouho zajímal. Od roku 2016 měním teoretické znalosti PPC a RTB v praktické úspěchy našich klientů. Ve volném čase cvičím, maluji a vařím.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář