Linkbuildingová strategie jako základ úspěchu [ke stažení]
Pokud chcete investovat čas, energii a peníze do dlouhodobého kontinuálního získávání zpětných odkazů, neobejdete se bez strategie. Získávat odkazy samozřejmě můžete začít i bez ní, ale efektivnější je, když máte určený jasný plán, cíle a metody.
V Taste pracujeme s klienty nejrůznějšího typu a velikosti a při kontinuálním linkbuildingu je strategie vždy prvním krokem spolupráce. Nyní si můžete ukázku naší práce prohlédnout a na webu Taste.cz si strategii stáhnout.
STÁHNOUT STRATEGII LINKBUILDINGU
Ke stažení je PDF dokument s ukázkou obecné strategie pro klienta a také doprovodná excelová tabulka s daty, která může být dále využita jako evidenční tabulka při kontinuálním získávání zpětných odkazů.
Pro koho je určena ukázková strategie linkbuildingu?
Je potřeba říct, že dokument strategie je vždy přizpůsobován nejen typu klienta, ale také jeho aktuální potřebě a povaze spolupráce. Na míru připravená strategie pak může sloužit klientovi jako návod, podle kterého si bude jednotlivé linkbuildingové aktivity realizovat sám.
Stejně tak může být podkladem pro školení linkbuildingu na straně klienta (často pak například klient zjistí, že má v týmu vhodné lidi na různých pozicích, kteří jsou schopni v rámci svých aktivit přinášet webu pravidelně odkazy). Strategie může sloužit i agenturnímu týmu nebo linkbuilderovi jako podklad pro dlouhodobé aktivity.
Co je součástí strategie od Taste?
- Analýza odkazového profilu webu, pro který je strategie tvořena.
- Analýza konkurence (z pohledu linkbuildingu), vybrané odkazové scénáře konkurence s příklady.
- Vybrané metody získávání zpětných odkazů vhodné pro využití.
- Konkrétní tipy na typy webů, tematické okruhy a cílové skupiny.
- Časový plán a prioritizace metod.
- V závislosti na podmínkách zadání a využitelnosti také teoretické části o linkbuildingu a odkazech.
- Tabulka s daty, která může sloužit i jako evidenční tabulka pro dlouhodobou práci.
Kolik stojí vypracování linkbuildingové strategie?
Cena strategie se odvíjí od řady faktorů – velikost webu, segmentu a oboru (dá se připravit obecná strategie pro celý web, stejně jako pouze pro podporu jednoho dílčího tématu, kategorie, produktu), kdo bude s dokumentem dále pracovat (klient, agentura nebo linkbuilder), do jakého detailu je potřeba jít, téma, náročnost oboru a další.
Kompletní strategie pro středně velký web nebo e-shop může být naceněna na cca 30 000 Kč (a samozřejmě více podle velikosti).
Dílčí strategie např. pro launch nového produktu bude stát cca do 10 000 Kč.
Má zkušenost je, že někdy stačí stručný dokument o 10 stránkách zaměřený čistě na praktickou stránku věci a konkrétní tipy. Jindy je žádoucí vyčerpávající dokument, který bude mít i vzdělávací charakter.