Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jak pomáhá Collabim v linkbuildingu

Při práci nejen v linkbuildingu, ale obecně v SEO, se bez nástrojů neobejdeme. Nebudu vyzdvihovat jeden jediný nebo hodnotit, který je nejlepší. Každý má své specifické funkce, takže se vzájemně doplňují, a já doporučuji využívat jich více. Pro mě je v efektivním linkbuildingu neocenitelná pomoc trojice nástrojů Ahrefs + Marketing Miner + Collabim. A dneska se podíváme právě na mé nejoblíbenější funkce posledního z nich.

Jak Collabim pomáhá hledat příležitosti k odkazům?

Databáze webů a kontaktů

Vedete si evidenci webů, se kterými spolupracujete nebo to máte v plánu, v excelové tabulce? Collabim nabízí upgrade v podobě sofistikovanější evidence webových stránek příznačně pojmenovanou „Mé uložené weby“. Zde si můžete weby oštítkovat, přidat poznámky, kontaktní osoby a tak dále. Největší výhodou ale je, že takto uložený web se vám automaticky propojí s odkazovanými projekty (pro agenturní práci, kdy obhospodařujete více klientů, je to skvělé). Vidíte tak rovnou, na jaké weby vašich klientů jaké odkazy vedou. Bonusovou funkcí je možnost importovat celou vaši databázi z Excelu najednou.

S databází pak při vymýšlení strategií a plánování možných příležitostí k odkazům pracujete tak, jak jste zvyklí. Pomocí tematických štítků nebo podobně zaměřených projektů si vyfiltrujete weby, které v databázi máte, a ty pak stačí oslovit.

Vyhledávač příležitostí k odkazům

Funkce, kterou dle mého názoru málokdo používá, což je možná škoda. Pomůže vám totiž v návrhu odkazových příležitostí pro konkrétního klienta od A do Z. Navrhne tematicky vhodné weby, ze kterých můžete odkaz získat, konkrétní URL k odkázání, a dokonce i klíčové slovo, které použít v anchor textu odkazu. Collabim příležitosti k odkazům

Ukážeme si postup na příkladu klienta z oboru krmiv pro zvířata. Nejdříve si z navržených webů vyberu jeden konkrétní, mě zaujal obsahový web ireceptar.cz:

Na detailu webu pak rovnou vidím navržené stránky pro získání odkazu a konkrétní příklady anchor textů.

Pokud chci odkaz ze stránky, která dobře rankuje na určité klíčové slovo, které mě zajímá (a to bych měla chtít :)), podívám se na tabulku v pravé části přehledu. Tam vidím pozice webu ireceptar.cz na konkrétní klíčová slova a rovnou srovnání s pozicemi mého webu na stejné dotazy. Doporučuji nespokojit se s TOP 5 a rozkliknout „zobrazit více podrobností a klíčových slov“:

Dostanu se na přehled všech klíčových slov, které mají můj web a ireceptar.cz společné. Seřadím si je podle pozice od nejlepší u webu, ze kterého chci odkaz. Následně už jen hledám vhodnou stránku s vhodným klíčovým slovem (nebo ideálně slovy) s nezanedbatelnou hledaností a pozicí lepší, než má můj web. Voila, hned první navrhovaná stránka je vhodná. Na mém webu krmení pro ptáky nabízím, ale neumisťuji se na tyto dotazy dobře. Web ireceptar.cz se s článkem Jak nejlépe krmit ptáčky na krmítku naopak umisťuje výborně. Z takové stránky bych pro svého klienta odkaz chtěla.

Konkrétní stránku webu ireceptar.cz si mohu zadat ještě do vyhledávacího pole v pravém rohu přehledu, a dostanu tak všechna klíčová slova, na které se daná URL umisťuje. Nebo ji mohu prohnat jiným nástrojem (zkusit můžeme třeba i Ahrefs nebo Marketing Minerem) a dostanu ještě podrobnější informace.

Příležitosti k odkazům vyhledává Collabim zvlášť pro Google a zvlášť pro Seznam (logicky, weby se na každém vyhledavači umisťují různě), takže inspirace zde najdete dost a dost.

Jak Collabim pomáhá evidovat získané odkazy?

Evidence získaných odkazů je důležitá nejen pro vlastní přehled a sledování vlivu na výkon stránek, ale také pro reportování klientům. Prostor pro evidenci v Collabimu je pro to ideální a obě funkce plní dokonale.

Nejen, že si můžete ke každému odkazu přidat všechny důležité informace, poznámky a kontakty, můžete zde také přehledně sledovat náklady na odkazy, přikládat související dokumenty (faktury) a přehledy pak na jeden klik exportovat třeba do reportu.

Samotné přidávání odkazů pak můžete dělat několika způsoby: ručně, automaticky pomocí vložení URL, kde se odkaz nachází, hromadně pomocí importu odkazů z externího seznamu a nebo pomocí bookmarkletu pro přidávání odkazů.

Jak Collabim pomáhá kontrolovat a sledovat odkazy?

V Collabimu můžete odkazy nejen evidovat, ale také kontrolovat jejich funkčnost a hlídat expiraci. Stačí sledovat přehledy Problémy s odkazy a Expirace odkazů. Velmi užitečná funkce řešící velmi častou chybu – kdy po získání odkazu považuje linkbuilder práci za hotovou. Často se stává, že získaný a mnohdy nákladný odkaz z webu z nějakého důvodu zmizí, nejčastěji při redesignu webu nebo po jiných změnách, které nemáme zvenčí šanci odsledovat, ani jim zabránit. Collabim za vás hlídá funkčnost získaných odkazů a ty problémové vám reportuje:

To ovšem není vše, co Collabim umí. Funkcí a nástrojů, které pomáhají při linkbuildingu, je více, než jeden stravitelný článek snese. Doporučuji pročíst si další články na téma Linkbuilding v SEO akademii Collabimu, případně zhlédnout webináře, které na toto téma vznikly v loňském roce. Zajímají vás další články o linkbuildingu? Koukněte třeba na rychlé linkbuildingové tipy v nástroji Ahrefs.

Sdílejte článek

Související články