Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Važte si svých zaměstnanců (nejen) v období krize

Na jaře roku 2020 bylo hodně lidí přesvědčeno o tom, že stojíme na začátku krize pracovního trhu. V mnoha oborech tomu tak samozřejmě bylo, nicméně v oblasti digitálu se o žádném ulehčení recruitmentu mluvit nedá. Logicky nastal pravý opak. Nastala situace, kdy spousta společností potřebovala ze dne na den přesunout své podnikání do online světa a k tomu všichni potřebují specialisty.

Koho hledají nejvíce?

Už před začátkem roku 2020 nebylo snadné takové lidi sehnat. S pandemií však přišla obrovská vlna zájmu o specialisty napříč digitálním spektrem. Všichni se teď přetahujeme o PPC a SEO specialisty, UXáky, Webové Analytiky a Social Media Managery. Všichni profesionálové v těchto oborech dostávají každý týden několik nabídek nového zaměstnání.

A zaměstnavatelé jsou proto nuceni jednat. Jako jednoduché řešení se na první pohled jeví „kupování“ si přízně zaměstnanců pomocí navyšování mezd. To sice funguje, ale jen krátkodobě a ne všechny firmy si to mohou dovolit. Dříve nebo později odněkud přijde nabídka o něco vyšší, a pokud jsou finance to jediné, na čem jste do té doby pracovali, pravděpodobně (a zbytečně) přijdete o šikovného člověka.

Jak o své zaměstnance pečovat?

Na well-beingu zaměstnanců je třeba pracovat dlouhodobě, pečlivě a soustavně. Aktuálně v boji o nejlepší lidi proto vyhrávají společnosti, které už před krizí pracovali s tzv. Employee Recognition. Což v podstatě znamená zero-cost a simply-human přístup k zaměstnancům v podobě uznání, obyčejného poděkování, poplácání po rameni, e-mailu s poděkováním za dobře odvedenou práci. Lidskost.

Všichni chceme pracovat ve firmě, kde se cítíme dobře, kde se naši kolegové cítí dobře a kam se na ně můžeme těšit. Chceme se cítit důležití a vědět, že ve firmě máme své místo. A jak zařídit, aby se naši zaměstnanci dobře skutečně cítili? Asi nikoho nepřekvapí, že to není otázka stravenek, MultiSportek, fotbálků a výběrové kávy. Na konci dne jde jen a pouze o emoce. Emoce jsou totiž pro lidské bytosti nejsnadněji zapamatovatelné. Máme tendence zapomínat obličeje, jména, projekty, místa… ale vždycky si budeme pamatovat, jak jsme se v nějaké konkrétní situaci cítili.

Buďte prostě lidští

Pokud máte kvalitní společnost nabízející kvalitní produkt, máte pravděpodobně i kvalitní lidi, na kterých vaše firma stojí a padá. Pracujte na Employee Recognition, dlouhodobě to funguje víc než peníze. Važte si svých zaměstnanců, respektujte je a jejich názory, vyslechněte je, nesuďte a nepovyšujte se. Buďte lidští. Vyplatí se vám to ekonomicky i časově. Nic to totiž nestojí a udržíte si díky tomu loajalitu zaměstnanců, které nebudete muset pořád dokola nahrazovat novými.

Sdílejte článek

Související články