Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Vyšlapejte si novou cestičku v Nákupech Google

Pro řadu eshopů jsou Google Nákupy nepostradatelným zdrojem objednávek. Jak z nich vytěžit maximum a zároveň nezvyšovat vynaložené náklady? Výzkumy v zahraničí ukazují, že zajímavou cestou je inzerce v Nákupech Google skrze CSS služby. Co to vlastně je a jak to funguje?

Inzerce prostřednictvím služby porovnávání zboží (comparison shopping services, zkráceně CSS) umožňuje vstupovat do Nákupů Google jménem obchodníků pod zástupem konkrétního CSS. Mezi nejznámější CSS v České republice, které jsou do programu zapojeny, patří samotné Google Nákupy, Glami, Biano a od dubna 2019 také Heureka.

Google nákupy

Výsledky vyhledávání v Nákupech Google se zapojením CSS.

Jak to funguje v praxi?

Obchodník může inzerovat skrze více CSS služeb zároveň. Neznamená to ale, že se nabídky stejného produktu téhož obchodníka zobrazí vícekrát na základě toho, kolik CSS partnerů využívá. Google v čase aukce deduplikuje nabídky téhož produktu a zobrazí jej od jednoho obchodníka pouze jednou, aby si nabídky vzájemně nekonkurovaly. Jak ale Google sám ve své nápovědě uvádí, proces rozpoznání shodných nabídek téhož obchodníka stále není neomylný. Na druhou stranu je možné, aby se na jeden vyhledávací dotaz zobrazily nabídky na více různých produktů téhož prodejce skrze využívané služby CSS.

služba CSS

Ani při využití více CSS partnerů si se stejným produktem sami sobě nekonkurujete v CPC.

Proč se do inzerce prostřednictvím služeb CSS pouštět? Ze zahraničních studií vyplývá, že při využití CSS partnerů mohou být sníženy náklady na inzerci až o 20 %. V praxi vám zůstávají veškeré trumfy spojené s nastavením, optimalizací nebo A/B testováním obsahu feedu i bidovacích strategií. Pracujete stále ve svých vlastních účtech, které nikomu jinému nepřivlastňujete.

Na českém trhu je na výběr hned z několika partnerů, kteří tyto služby nabízí za různých podmínek. Doporučujeme tedy prověřit možnosti v daném odvětví a kontaktovat příslušného partnera pro bližší informace o poplatcích za zprostředkování. Získáte tak možnost inzerovat vlastní produkty pod známějším brandem svého partnera. Některé služby nabízí testovací období zdarma, v rámci něhož si můžete na svých produktech vyzkoušet, jestli by pro vás tahle cesta znamenala potenciálně vyšší obraty se zajímavými náklady.

Sdílejte článek

Související články