Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Vyšší dosah v placených výsledcích vyhledávání

Automatické strategie nabídek jsou tématem, k němuž se upírá mnoho pozornosti. Google se u inzerentů snaží prosadit jejich maximální využívání a na oplátku rozšiřuje škálu možných cílů, pro které budou nabídky optimalizovány. Ke klasickým metrikám, jako jsou konverze, hodnota konverze či prokliky, se poměrně nedávno přidal také podíl zobrazení.

Při nastavování strategie Cílový podíl zobrazení systému stanovíte, jaké umístění reklamy preferujete (kdekoliv na stránce, v horní části nebo úplně nahoře na stránce s výsledky). V dalším kroku určíte, z jakého procenta možných zobrazení reklamy si přejete, aby se reklamy ve vybrané části stránky zobrazovaly. Jako poslední nastavíte, jaká je maximální cena za proklik, kterou jste ochotni zaplatit. Strategii je možné aplikovat jen ve vyhledávací síti a je možné ji použít pro jednu kampaň i jako portfoliovou strategii.

Nastavení Cílového podílu zobrazení.

S Cílovým podílem zobrazení byste měli dosáhnout vyššího dosahu své reklamy ve vyhledávání. S tím souvisí větší povědomí o značce a potenciálně také vyšší šance na proklik a teoreticky i konverzní akci.

Umístění textové reklamy ve výsledcích vyhledávání.

To vše zní skvěle, a proto jsme neváhali a rozhodli se strategii otestovat v ostrém provozu. Abychom neriskovali vliv sezónnosti na objem hledání, pustili jsme tuto strategii v rámci dvouměsíčního experimentu. Ve srovnání s původní kampaní, která byla optimalizovaná na objem konverzí, jsme při optimalizaci na podíl zobrazení dosáhli skutečně výrazně lepších hodnot z pohledu impression share i průměrné pozice. Bohužel se nám však nepotvrdila naše hypotéza, a tedy že by s vyšším dosahem reklamy mohl stoupnout také objem konverzí, čímž ale tuto možnost nechceme vyloučit.

Kdy tedy tuto strategii zvolit? Určitě doporučujeme ji otestovat v případech, kdy klientovi záleží na tom, aby byl maximálně vidět ve výsledcích vyhledávání bez ohledu na ziskovost kampaně, protože na konverze tato strategie nehledí. Pečlivě zvažte, jaké zvolit umístění, procentuální podíl zobrazení a jakou nastavit maximální CPC, s jakou jste ochotni do aukce vstoupit. Pro začátek je doporučováno nastavit dvojnásobek průměrné CPC za posledních 30 dní. Pozornost věnujte také struktuře kampaně, u které strategii nastavujete, abyste optimalizovali na podíl zobrazení jen u klíčových slov, která jsou pro vás skutečně důležitá – typickým příkladem mohou být brandová klíčová slova.

V Tastu jsem součástí PA týmu a specializuji se hlavně na výkonnostní marketing, nejvíce pak zbožové srovnávače. Svůj volný čas trávím nejradši se svými čtyřnohými parťáky a horolezením.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář