Je opravdu ještě někdo, kdo neslyšel o novém pořadu Like House? Určitě ano, takže pro jistotu krátké shrnutí. Like House byla nejnovější reality show, která se vysílala na televizi Prima. Vymyslel ji jeden z účastníků soutěže – influencer a TikToker Adam Kajumi.
A o co se vlastně jednalo?
Partu lidí, kteří jsou známí na internetu, nechali zavřít na 3 měsíce do jednoho baráku, přičemž měli za úkol sbírat lajky na sociální síti, kterou nikdo moc nezná, a čekat, co se stane. A vítěz si odnesl výhru 500 000 Kč. Jo to je vše. Hlubší myšlenku za tím nehledejte. Na moderátora asi nebyl budget anebo si tvůrci řekli, že budou originální a moderování se zhostila Lucia. Což je stejně jako ve známém pořadu Too Hot to Handle bluetooth reproduktor. Třešnička na dortu byla, že účastníci této reality show jezdili na víkendy domů. Asi by se jim jinak stýskalo po mamince a neměl by jim kdo vyprat.
Obsah pořadu
Když jsem viděl složení původní sedmičky, velké očekávání jsem neměl. Znal jsem v podstatě jenom 3 jména, zbytek influencerů mě do té doby míjel. Asi hlavně proto, že si producenti vybrali hvězdy z platformy Tik Tok. Mé nízké očekávání bylo po prvním týdnu sledování bohužel potvrzeno. Koukat na opilé a spoře oděné slečny mi nevadí, ale nečekal bych, že to uvidím v televizi ještě před Prostřenem. První týden byl tedy ve znamení alkoholu a častých party. Poté kvůli tomuto obsahu přišla upomínka od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která upozornila na nevhodné chování soutěžících. Tím se tyto scény začaly postupně objevovat méně a méně.
Po pár dílech jste pochopili celou dramaturgii pořadu. Záběry z minulé noci, snídaně, poté většinou přišel nějaký host nebo účinkující odjeli někam plnit zadanou challenge, hlasování a konec. A takhle furt dokola. Bohužel nějaká extra přidaná hodnota nebo změna v repertoáru nepřišla. Jediná věc, která se měnila, byla tak akorát atmosféra ve vile. Jeden týden se soutěžící nesnášeli, načež týden další se milovali – jako na houpačce. Nechybělo vzájemné pomlouvání se za zády, rasistické urážky, nedůvěra a další podobné činnosti.
Kdo se stal vítězem?
Po prvních dvou týdnech bylo jasné, že vyhraje buďto Tomi nebo Jenis. A ve finále žádné překvapení nepřišlo. Opravdu se rozhodovalo mezi těmito dvěma influencery. Celkovým vítězem se stal Jenis, který celou dobou působil asi nejvěrohodněji, takže se dá říci, že Like House dostal toho nejlepšího výherce, kterého mohl.
Kdo je opravdovým vítězem?
Skoro všichni. Prima dostala relativně úspěšný pořad s dobrou sledovaností – 200 000 denně v televizi a až 1,4 mil týdně online. Jednotlivým účastníkům narostla čísla, takže přijde i větší zájem inzerentů v rámci influencer marketingu. Příkladem, který mluví za vše, je instagramový profil Báry Stříteské, jedné z účastnic. Počet sledujících na Instagramu jí vzrostl o 2200 %. Ano, nepřepsal jsem se. Z cca 9 tis. na 207 tis.
Jediným poraženým jsou lidé, kteří doufali, že by se tento pořad dal ukázat starší generaci, jako dobrý příklad, že ne každý influencer je stejný.
Koukali jste na Like House také? Jaký je váš názor? Budu rád když mě kontaktujete na mém LinkedInu.
Myslíte si, že bude další řada? Celou knihovnu s díly najdete na https://prima.iprima.cz/house.