Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

AI Inside Out #69: Vyzkoušejte polský SEO nástroj Senuto

Sofie Petrů
Sofie Petrů
27. 1. 2025

Polský SEO nástroj s českou lokalizací opět prodělal změny. A nutno říct k lepšímu! Dostala jsem možnost Senuto otestovat, a tak si dnes můžete přečíst, jestli se bude hodit i vám. 

Senuto má spousty SEO výhod 

Senuto nabízí přívětivé uživatelské prostředí a pohodlné zobrazení souvisejících přehledů i pro lidi mimo SEO profesi. Ulehčuje také vyhodnocování a plánování obsahu spravovaných webů v týmech složených například z marketingu, SEO specialistů a obchodníků. 

Můžete ho skvěle využít pro:

  • Prohlížení clusterů klíčových slov a hledání příležitostí
  • Zadávání práce copywriterům – díky propojení keyword toolu s AI tvůrcem
  • Přípravy nabídek pro nové SEO klienty 
  • Vysvětlování SEO výsledků klientovi, brainstormingy s klientem

Zde jsou jeho jednotlivé funkce

  1. Zlepšení a zhoršení pozic klíčových slov
  2. Viditelnost konkurence
  3. Přehled nejlepších stránek podle návštěvnosti
  4. Průzkum klíčových slov v Keyword Explorer
  5. Ranking Factors
  6. Konkurence, tedy Topic leaders
  7. AI powered Content Plan
  8. Writer

Pojďme se v krátkosti na každé z nich podívat.

1. Zlepšení a zhoršení pozic klíčových slov

Tabulku vašich nejlepších a nejhorších klíčových slov musí uspokojivě zvládat alespoň jeden z nástrojů, které používáte.  V Senuto k tomu slouží záložka Visibility (viditelnost). Všechny důležité pohledy už máte připravené:

  • Zlepšení pozic
  • Zhoršení pozic
  • Typy obsahu v SERP (fetured snippets)
  • Odhad návštěvnosti, kterou zlepšení přinese
  • Graf pozic klíčového slova (volatility)

Jen pro srovnání mělo Senuto pro námi sledovaný web v databázi až 3070 slov se zlepšenou pozicí, Ahrefs ukazoval 1518 v celkovém počtu. 

Má to různé další zajímavé pohledy

  • acquired/lost 
  • competition – ukazuje data o 10 konkurentech
  • kanibalizace – dvě adresy webu, užitečné při srovnávání
  • snadná filtrace TOP 10 – TOP 20

2. Viditelnost konkurence

Zobrazte si, co dělá vaše konkurenceDozvíte se, která klíčová slova jsou jejich nejhorší a nejlepší. Můžete dokonce srovnat několik konkurentů se svým webem. Tato funkce také umožňuje vyloučit ze zobrazení brandové fráze nebo se zaměřit jen na brand.

Senuto vám také ukáže, jaké technologie a sociální sítě používají – např. Facebook pixel, Google Analytics, WordPress pixel a podobně. V grafu viditelnosti uvidíte počet stránek v indexu SERP v průběhu času. Konkurenci můžete porovnávat v jednom grafu, což se hodí pro prezentace a businessové výstupy.

3. Přehled nejlepších stránek podle návštěvnosti

Díky Senuto také zjistíte, které stránky vám přivádí největší návštěvnost. Možná budete překvapeni, když zjistíte, kolik z nich je třeba ještě optimalizovat.

Jako nástroj na reporting klientovi i pro strategické plánování SEO aktivit mi přijde Senuto přínosné a přehledné. Využijí ho SEO specialisté, další členové týmu i majitelé e-shopů, kterým ukáže srozumitelné rozhraní. 

4. Průzkum klíčových slov v Keyword Explorer

Pro Keyword Explorer by bylo třeba důkladnějšího testování na velkém datasetu. Ale na první pohled nabízí vše, co má, a opět něco navícKlíčová slova s jejich trendy, hlavní sezonou a souvisejícími slovy. 

Co mě zaujalo je SERP Analysis a další funkce, související s klíčovými slovy, zejména pak:

  • Vytvoř plán obsahu
  • Identifikuj ranking faktory

5. Ranking factors

Zobrazí vám přehlednou statistiku konkurence na dané klíčové slovo. Jedná se o report s podrobnými statistikami TOP 10 výsledků a takovými detaily, jako je délka obsahu, počty nadpisů a meta titles.

Návrhy na doplňující klíčové fráze připomínají pohled z Ahref, v kterém jsou zajímavé sémanticky propojené dotazy k našemu klíčovému slovuDíky návrhům dalších klíčových slov a skupin slov si můžeme si vyhledat navrhované fráze ze všech možných stran. 

Podobnou službu by udělalo i ChatGPT, ale Senuto nabízí zobrazení v tabulkách a můžeme v něm pracovat s exporty nebo s plánovačem. 

6. Konkurence, tedy Topic leaders

Zobrazení konkurence může být ošidné, a ani mě se nepovedlo vždy zobrazit přísně relevantní výsledky. Na druhou stranu, pokud mluvíme o článcích, a ne o produktech, je zajímavé vytáhnout ze záplavy transakčních stránek jen ty obsahové

7. Content Plan

Užitečná funkce, která vám na základě klíčových slov (max. 5) a seznamu konkurence (max. 20) poskládá „nákupní seznam“ klíčových slov pro naplánování článku. Tj. vyhodnotí, který obsah je očekáván v kontextu nějakého klíčového slova. Může to znamenat buď textový obsah, produkty, které patří nahoru, či seznam kategorií, které by se vyplatilo na stránku „šoupnout“, pokud na ní dosud nejsou. 

Obsahuje clustery klíčových slov pro každý topic a uživatelský záměr (můžeme si pak vyfiltrovat jen informační dotazy, nebo odfiltrovat lokální SEO). Cluster obsahuje hlavně synonyma klíčového slova. U značky to jsou nejčastěji hledané verze brandu s jeho nejznámějšími produkty.

8. Writer

Nabízí seznam klíčových slov, který zjevně nepochází z vyhledávání a nejprovařenějších klíčových slov, ale z kontextových návrhů LLM, založené na pravděpodobnosti výskytu obsahu. Navrhne vám strukturu obsahu článku, který pak můžete snadno předat copywriterovi. 

Výsledkem jsem mile překvapená! Vytvořilo to něco použitelného. I když v době skokového vývoje AI (LLM) technologií bych příští měsíc už mohla mít úplně jinak nastavená očekávání. Doba se mění rychle. 

V obecném smyslu Senuto umožní identifikovat více témat. Takže pokud zápasíte s AIčkem o smysluplný návrh, či nemáte svůj den, provede vás tvorbou zadání. 

Senuto nabízí i další funkce

Analýza konkurence

Porovnejte, na která klíčová slova se vaše doména řadí v Googlu a konkurenční domény naopak ne. Jaká jsou vaše běžná klíčová slova?

Snímky SERP HTML

Zadejte klíčové slovo a vyberte datum pro analýzu historických dat SERP.

Historie SERP

Zjistěte, jaké domény se v minulosti objevovaly ve vyhledávači Google na zvolené klíčové slovo.

Direct Answer 

Zkontrolujte, pro která klíčová slova se vaše doména zobrazuje v Google snippetu. Jedná se o pozici „0“ v Googlu, tedy přímou odpověď na otázku uživatele.

Analýza domény nebo adresy URL

Zkontrolujte viditelnost seznamu domén nebo adres URL. Získejte statistiky jejich viditelnosti a klíčová slova.

Prohlížeč adres URL

Stáhněte si údaje o délce obsahu, nadpisech a dalších prvcích HTML pro seznam URL adres.

Senuto stojí rozhodně za to

Senuto je schopné nahradit, vyrovnat se a důstojně doplnit jiné SEO nástroje. Svým vizuálem a uživatelským prostředím navíc boduje v použitelnosti za 10/10.

Cena tohoto nástroje sice začíná na 499 Kč/měsíčně, ale přístup k pokročilým funkcím, o kterých píšu, je dále zpoplatněn. Freelancerům, kteří chtějí ušetřit, může toto škálování snížit náklady. Reálně je tarif Prime za 3649 Kč (při roční platbě se slevou) výhodný pro kontinuální práci s několika klienty na SEO.

Když to srovnám s pricingem Ahrefs, který za cenu podobnou Senuto Prime nabízí teprve základní verzi Lite (108 USD/měsíc), tak z toho Senuto vychází skvěle. Podobně vychází i srovnání ze Semrush (119 USD/měsíc). 

Chtěli byste vyzkoušet Senuto?

Na stránkách Senuto najdete podrobný ceník. Případně si můžete otestovat Advanced verzi Senuto po dobu jednoho měsíce zdarma. Návody, jak co nejužitečněji pracovat ve vašem účtu, zveřejňuje Senuto na slušně uživatelsky zaměřeném blogu

Sdílejte článek

Související články