Marketing Miner je v českém SEO rybníčku dobře známým (a hojně využívaným) nástrojem. Při tvorbě analýz klíčových slov má podle mě jen těžko zastupitelné místo. Jeho autoři nyní přicházejí s novým projektem Keywordino. Zatímco Marketing Miner pomáhá se sběrem dat pro tvorbu obsahu, Keywordino už přímo pomáhá s tvorbou obsahu. Jak tento nový nástroj funguje a jaké pro vás může mít výhody? Vyzkoušeli jsme ho na vlastní kůži.
Jak Keywordino funguje?
Keywordino je vlastně geniálně jednoduchý nástroj, který je však při optimalizaci obsahu o to efektivnější. Nástroj spárujete s Google Search Console vašeho webu, aby vám následně ukázal konkrétní kroky ke zlepšení vašeho obsahu. Pomocí vlastního crawleru totiž nástroj porovná obsah webové stránky s výrazy, na které už se podle Google Search Console zobrazuje ve výsledcích vyhledávání.
Následně Keywordino vám ukáže, která konkrétní zarankovaná klíčová slova v obsahu chybí a kam je vhodné je doplnit – zda do H1 nadpisu, meta popisku nebo meta titulku, případně do všech tří. Tato data se následně aktualizují jednou za týden.

Keywordino: Přehled klíčových slov
Samotná úprava obsahu je následně krok přímo pro vás, případně ji můžete nechat na AI. Keywordino totiž umí pomocí umělé inteligence vygenerovat obsah, který následně stačí na váš web vložit.
Co nabízí Keywordino?
Práce s nástrojem je opravdu jednoduchá a samotné spuštění velice rychlé. Stačí spárovat s nástrojem vaši Google Search Console (přes váš Google účet), počkat, až nástroj analyzuje data z webu a můžete se dát do práce.
Keywordino nabízí vlastně jen dva dashboardy: přehled vašich webů, v němž si můžete spustit či vypnout, ke kterým webům bude nástroj získávat data, a přehled klíčových slov k úpravě. Ta lze různě filtrovat, ať už podle toho, že konkrétní klíčové slovo ve vašem webu není zmíněno, podle nízkého CTR nebo třeba umístění na druhé stránce SERPu. Dohledat lze i longtaily nebo otázky.
Ke každému klíčovému slovu se zde dozvíte i potřebná data za uplynulé tři měsíce: prokliky, imprese, CTR, očekávané (průměrné) CTR vzhledem k pozici. Tyto informace jsou doplněny také o zmínky, tj. kolikrát je dané klíčové slovo zmíněno na stránce, a umístění daného klíčového slova v H1 nadpisu, meta popisku a meta titulku. Data se po spárování nástroje s GSC automaticky aktualizují jednou za týden.
Výhody a nevýhody Keywordino
Na základě výše uvedených informací už můžete svůj obsah jednoduše optimalizovat. Podobná data si můžete dohledat i sami, Keywordino to však dělá mnohem efektivněji rychleji.
Jednoduchost práce a efektivita optimalizace obsahu je největší výhoda nástroje. Keywordino mohou snadno využívat i copywriteři nebo tvůrci obsahu, kteří nemají tolik zkušeností s Google Search Console nebo analýzami klíčových slov.
Zároveň je to ale i nevýhoda nástroje. Nejsou tu žádné pokročilé funkce, které by se seniornějším specialistům určitě hodily. Uměl bych si představit nějaké sledování provedených změn, tj. že bych v nástroji doplnil informaci o tom, kdy jsem obsah upravil, a Keywordino by následně ukázalo změny, k čemu ta optimalizace vedla a kdy došlo ke skutečnému efektu úprav. To by prezentaci účinnosti provedených změn jistě pomohlo. Líbila by se mně i nějaká možnost evidence, že bych mohl prostřednictvím nástroje úkolovat copywritera, co má upravit, s jakou prioritou.
Keywordino se nicméně prezentuje jako „jednoduchý, cenově dostupný doplněk bez složitého nastavování a zbytečných funkcí“, a tak se těchto funkcionalit patrně nedočkáme.
Výhrady mám také k drobným chybám. Autoři zdůrazňují, že Keywordino rozumí slovosledu, skloňování i diakritice a že navrhne jen relevantní příležitosti, ne slova, která už na webu máte v jiném tvaru. Při našem testování se však několikrát ukázalo, že doporučuje i úpravy klíčových slov, která na webu máme, jen v jiném tvaru nebo v jiném pořadí slov.
To je ale drobnost, která může souviset s tím, že autoři nástroj v době testování ještě ladili. A nebo je to podnět pro nás, že bychom měli zkontrolovat správnost generování obsahu pro roboty vyhledávačů.
V rámci testování jsem vyzkoušel také nabízenou funkci generování obsahu pomocí AI. Ta může optimalizaci obsahu pomocí Keywordina dále zefektivnit. Výhodou je totiž fakt, že se přizpůsobí tone of voice na dané stránce.
Nicméně ve výsledku mi dává smysl si daný obsah optimalizovat už vlastními ručními zásahy, které jsou přirozenější. Nebo využít vlastního AI agenta, který bude v tvorbě obsahu schopnější. Šikovný copywriter se tím navíc nijak zásadně nezdrží, jde totiž jen o generování kratších bloků textu.

Keywordino: Dashboard
Kolik Keywordino stojí?
Keywordino aktuálně nabízí čtyři různé tarify cílené na různé typy zákazníků. V nejlevnějším balíčku můžete pro jeden aktivní web sledovat až 5000 klíčových slov a máte 100 kreditů na tvorbu AI obsahu. Zaplatíte za něj přijatelných 199 Kč měsíčně, což je dobrá cena pro autory menších, nejen obsahových webů. Naopak agentury asi využíjí spíše nejvyšší tarif za 2 499 Kč měsíčně. Ten nabízí spárování až s 30 weby, se sledováním až 20 000 klíčových slov na web a s 5 000 kredity na tvorbu AI obsahu. Alternativou je i možnost individuálního řešení na míru.

Keywordino: Ceník pro rok 2025
Pro koho se Keywordino hodí?
Autoři prezentují Keywordino na svém webu takto:
„Keywordino jsme postavili jako jednoduchý, cenově dostupný doplněk, který uživatelům přinese rychlý výsledek bez složitého nastavování a zbytečných funkcí,“ píše Tomáš Novák, CEO Keywordino.
V tomto sdělení je přesně jeho výhoda, a zároveň i nevýhoda. Díky své jednoduchosti je Keywordino opravdu snadno použitelný nástroj a s úpravu obsahu na webu umí opravdu účinně pomoci. Copywriteři, SEO specialisté nebo tvůrci obsahu jej budou díky tomu milovat. Efektivně jim totiž ukáže, kde a jak mají obsah upravit, respektive kde doplnit jaká klíčová slova.
Agenturám už však mohou chybět pokročilejší funkce. Uměl bych si představit sledování změn, posun pozic po úpravách nebo třeba nějakou evidenci toho, co, kde a kdy se upravilo. Věřím nicméně, že se Keywordino stane v SEO komunitě oblíbeným nástrojem, podobně jako Marketing Miner.