Už je to více než měsíc, co Google začal testovat nové zobrazení snippetů ve výsledcích vyhledávání. Pokud jste byli mezi vybranými testery, mohli jste si povšimnout prohození prvních dvou řádků. To znamená, že se nově zobrazuje nejprve URL a teprve pak titulek.
Některé články mluví dokonce o tom, že Google zkoušel větší velikost a změnu barvy nadpisu. Samozřejmě nesmíme opomenout zobrazení faviconu, na který weby často zapomínají, a přitom na sebe může upoutat tolik pozornosti. Na první pohled by se tak mohlo zdát, že došlo pouze k designovým úpravám, ale je toho mnohem víc.
Google nově majitelům webů umožňuje mít větší kontrolu na tím, co se bude v popisku zobrazovat. Mohou k tomu využít atribut HTML data-nosnippet. Tato značka se může použít na prvky span, div a section. Díky tomu lze určit, které části textu se nemají zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Takové opatření do jisté míry eliminuje situace, kdy se uživatel vše dozví už ve vyhledávání Google, aniž by stránku přímo navštívil.
Další značky pro snippety:
- nosnippet
Umožňuje určit, zda se pro danou stránku bude zobrazovat úryvek ve výsledcích vyhledávání. - max-snippet:[number]
Umožňuje určit maximální délku úryvku pro stránku ve znacích. - max-video-preview:[number]
Umožňuje určit maximální délku náhledu videa v sekundách. - max-image-preview:[number]
Umožňuje určit maximální velikost náhledu obrázku (žádný, standardní, velký).
Na co si dát pozor při tvorbě URL?
V kostce lze říci, že novinka začala klást důraz na URL. Neměli bychom tedy určitě zapomínat na určení nadřazených a podřazených stránek. Uživatel tak může vidět například to, v jaké kategorii se produkt nachází:
obleceni.cz > damske-obleceni > kalhoty ✔️
Stránky by také neměly být příliš hluboko zanořené, protože pak se nemusí zobrazit celá struktura:
obleceni.cz > … > kalhoty ❌
A samozřejmě nesmíme zapomínat na „hezké URL“:
obleceni.cz > kolekce-2548> p914639498416984 ❌
Na závěr je důležité zmínit, že tato novinka přímo neovlivňuje hodnocení stránek.