Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jaký byl AI Date #2?

Podobně jako letošní Data Date byl i tento AI Date #2 ve formátu roundtablů. Účastníci si mohli zvolit téma, které je zaujalo, a tomu se poté intenzivně věnovat v menší skupině. První roundtable měla na starosti Barbora Brabcová, která se věnovala ChatGPT. Další roundtable společně vedli David Duc a Woody Thanh, kteří účastníkům ukázali, jak si mohou pomocí AI generovat videa. A kolem posledního roundtablu se probíralo Midjourney s Ondrášem Petržilkou.

Keynote ve stylu Golema

Historicky druhý AI Date vykopla svojí keynote Barbora Malinovská, která přirovnala AI ke Golemovi. I ten byl totiž dobrým sluhou, ale zlým pánem. Zdůraznila také, že svět AI toolů funguje jako svět startupů – většina z nich nepřežije. Nemáme se proto soustředit na konkrétní tooly, ale na získávání dovedností, jak AI využívat.

Barbora mluvila mimo jiné i o principech zodpovědného AI. Těmito principy jsou férovost, spolehlivost a bezpečnost, soukromí a zabezpečení, inkluzivnost, transparentnost, odpovědnost a udržitelnost. Podle jejího názoru přínosy AI převažují nad riziky. Čím více z nás bude AI využívat zodpovědně, tím méně se jí musíme bát.

AI nástroje máme využívat chytře, protože v nich je budoucnost. Měli bychom jít také příkladem lidem v našem okolí, zvláště pak ve firmě, protože k práci je AI vztažená nejvíce.

Roundtable 1: Účinné prompty (nejen) pro ChatGPT

Je těžké vést roundtable na ChatGPT v momentu, kdy ChatGPT nefunguje. Barbora Brabcová si s tím ale hravě poradila. Pomohla si jinými nástroji generativní umělé inteligence nebo třeba natočenými videi. Ukázala nám také další AI nástroje, jako třeba Flair.ai pro vylepšení produktových fotografií, Gamma.app pro tvorbu prezentací nebo Promo.com pro tvorbu videí.

Barbora připomněla základní principy fungování generativní AI. Upozornila například, že nechvalně známé halucinace vznikají z toho, že AI sice prozkoumává určitou oblast našeho dotazu, ale snaží se vygenerovat odpověď, která s nejvyšší pravděpodobností bude nejlepší. Vše si navíc překládá do angličtiny a nejlepší možnou odpověď poté přeloží zpět do češtiny. Takže někdy to prostě může být docela „mišmaš“…

Připomněla také, co všechno má správný prompt obsahovat. Role, instrukce, kontext, formát, tón, emoční stimul a příklad. Nejvíce mě zaujal emoční tón. AI dá totiž důležitou informaci, proč a jak je to pro nás vlastně důležité. O to víc si nechává na odpovědi záležet. Určitě vyzkouším!

Barbora Brabcová ladila s účastníky prompty, i když ChaGPT nefungoval

Roundtable 2: AI nástroje pro tvorbu videí

U druhého roundtablu se s Davidem Ducem a Woody Thanhem natáčely videa, tedy popravdě řečeno generovaly videa. A to úplně od samého začátku, kdy si účastníci vygenerovali vlastní scénář pomocí ChatGPT. Druhým krokem byla tvorba záběrů, které účastníkům po jednotlivých scénách vygeneroval RunwayML.

Na hotová videa navazovalo vygenerování voiceoverů pro každou scénu, a to pomocí AI nástroje ElevenLabs. Následně si účastníci vygenerovali také hudbu na pozadí v AI nástroji Stable Audio.

Všechny jednotlivé výstupy si účastníci spojili dohromady v CatCupu a v Captions si do videa přidali titulky. Na konci roundtablu se účastníci poté o své výstupy podělili s ostatními.

David Duc a Woody Thanh tvoří videa pomocí AI, od scénáře až po hudbu

Roundtable 3: „DYK to máš na pár kliknutí“

Roundtable s Ondrášem Petržilkou se na začátku nesl ve znamení shrnutí historie AI s hlavním akcentem na její využití v reklamě a vizualitě. Na příkladu spotů pro pojišťovnu Maxima nám Ondráš ukázal všechny možné nástroje, které nám mohou pomoci při výrobě reklamy ve statickém i dynamickém formátu. Od generování obrázků v Midjourney a Generative fill ve Photoshopu přes rozhýbání v RunwayML, voiceovery v ElevenLabs až po složení písničky přes Suno.

Výsledky ale raději nepřikládám. 🎧

S Ondrášem Petržilkou jsme to měli skoro na jedno kliknutí

Efektivně strávený čas

Podle zpětné vazby byl AI Date #2 efektivně strávený čas a lidé si odnesli víc než jen plné břicho z cateringu. Věřím, že účastníci odcházeli s tím, že když člověk ví, co po AI nástrojích chtít, jak na ně mluvit a kriticky hodnotit jejich výstupy, takže to opravdu může být často i jen „na pár kliknutí“.

Určený čas utekl nečekaně rychle a jednoznačně by bylo dál o čem mluvit. Tak snad při příštím AI Datu #3, tentokrát třeba i s funkčním ChatGPT.

Sdílejte článek

Související články