Česká SEO komunita v posledních týdnech nežije ničím jiným než tématem AI Overviews, respektive jejich spuštěním v českém a slovenském prostředí. I proto se hlavním tématem červnové epizody SEO podcastu stalo právě AI Overviews.
O tématu generovaných odpovědí pomocí AI ve vyhledávaní Google si popovídali SEO specialisté David Bureš a Oleksandr Dzjula z agentury Taste. Ti v podcastu shrnuli, co to vlastně AI Overviews je a jaké může mít na majitele webů dopady. Téma se totiž netýká jen SEO konzultantů, ale dotýká se rovněž PPC specialistů. AI Overviews totiž ovlivňují i zobrazení reklam.
Kluci také připomněli ty nejdůležitější kroky, jak by optimalizace webu v dnešním prostředí měla vypadat. SEO je totiž dnes ještě důležitější než dříve, protože už se netýká jen „klasického“ organického vyhledávání, ale i dalších platforem. Uživatelské chování se mění, informace hledají na různých platformách, a tak weby musí fungovat napříč různými kanály. Zkrátka dnes platí více než kdy jindy „optimalizovat web pro uživatele“, a nikoliv „pro vyhledávače“.
Nevíte si rady, jak na SEO po příchodu AI Overviews? Řešíte padající návštěvnost? Kontaktujte nás a my vám poradíme. Nebo si přečtěte článek na Digichefu, v němž jsme odpověděli na 10 nejčastějších otázek na AI Overviews v Česku.
Téma AI Overviews navíc bude klíčové i na letošním SEO Restartu. Ten se bude se konat 18. září 2025 v Pivovaru Staropramen. Ostatně, už máte koupené lístky?