Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Propady dat a novinky aneb ohlédnutí za srpnovým Data Date

Radek Kupr
Radek Kupr
18. 8. 2022

4. 8. 2022 se po dlouhé době znovu uskutečnil „analytický“ Data Date. Toto setkání je určeno nejen pro analytiky, ale i marketéry. Mám opravdu velkou radost, že bylo plno a ještě větší z toho, že se sešli lidé z různých koutů Česka.

Tento Data Date byl věnovaný změnám a propadům v datech analytických nástrojů a také představení novinek.

Aneta Hejnová - oředbášející

Co nám přinesly (a vzaly) Google Analytics 4

Program zahájila webová analytička Aneta Hejnová, která shrnula všechny dosavadní informace o GA4. Zároveň ukázala zkušenosti a hlavně faily, které nejen ji, ale i ostatní analytiky při implementaci potkaly. Tyto zkušenosti mohou do budoucna pomoct ostatním k tomu, aby se při implementaci GA4 vyhnuli těm nejčastějším chybám.

Jak zjistit skutečný propad dat po nasazení cookie lišty

Radek Kupr - analytik

Radek Kupr – přednášející na Data Date

Dalším přednášejícím jsem byl já (Radek Kupr) a mluvil jsem o tom, jak se poprat s propadem dat. Nejdříve jsem posluchačům ukázal způsob, jak postupovat při implementaci cookie lišty tak, aby nedocházelo k ještě většímu propadu dat a jaké metody zvolit, abychom využili data i pro modelování dat v GA4 a GAds. Představil jsem také náš nástroj ConsentRate, kterým odchytáváme 90 % dat zobrazených stránek a konverzí (purchase, leads, formsent apod.) uživatelů s následnou vizualizací v Google Data Studio.

 

Jak pracují s cookies v Seznam.cz

Jakub Novotný - Seznam.cz

Jakub Novotný

Posledním přednášejícím byl Jakub Novotný, programatic manager ze Seznam.cz, který představil směr vývoje Seznamu v tzv. konverzním modelování a jak zlepšit služby pro majitele webů a e-shopů. Ukázal, jak se v Seznamu perou s cookies, propady dat a navíc přidal pár svých zajímavých postřehů. Nejvíce mě zaujala hypotéza, že se Google UA příští rok nevypne a nakonec chvíli před termínem Google své rozhodnutí o něco oddálí.

Jako vždy nechybělo pivko od našeho klienta Svijany, míchané drinky a spousta dobrot nejen z grilu, ale samozřejmě i networkování, kdy jsme sdíleli naše analytické problémy a jejich řešení.

Dobrá nálada se nesla celým večerem a je vidět, že si všichni vážíme toho, že se můžeme setkávat, bavit se o svých zkušenostech a hlavně se o ně podělit, což je pro nás v Taste jedním ze základních pilířů.

Děkujeme všem, kteří si v létě udělali čas a dorazili. Myslím, že letošní Data Date se vydařil na výbornou. Užijte si zbytek prázdnin a klidně mi dejte vědět na LinkedIn, o které téma byste měli zájem na dalším Data Date.

Radek Kupr - analytik

 

Sdílejte článek

Související články