4. 8. 2022 se po dlouhé době znovu uskutečnil „analytický“ Data Date. Toto setkání je určeno nejen pro analytiky, ale i marketéry. Mám opravdu velkou radost, že bylo plno a ještě větší z toho, že se sešli lidé z různých koutů Česka.
Tento Data Date byl věnovaný změnám a propadům v datech analytických nástrojů a také představení novinek.
Co nám přinesly (a vzaly) Google Analytics 4
Program zahájila webová analytička Aneta Hejnová, která shrnula všechny dosavadní informace o GA4. Zároveň ukázala zkušenosti a hlavně faily, které nejen ji, ale i ostatní analytiky při implementaci potkaly. Tyto zkušenosti mohou do budoucna pomoct ostatním k tomu, aby se při implementaci GA4 vyhnuli těm nejčastějším chybám.
Jak zjistit skutečný propad dat po nasazení cookie lišty
Dalším přednášejícím jsem byl já (Radek Kupr) a mluvil jsem o tom, jak se poprat s propadem dat. Nejdříve jsem posluchačům ukázal způsob, jak postupovat při implementaci cookie lišty tak, aby nedocházelo k ještě většímu propadu dat a jaké metody zvolit, abychom využili data i pro modelování dat v GA4 a GAds. Představil jsem také náš nástroj ConsentRate, kterým odchytáváme 90 % dat zobrazených stránek a konverzí (purchase, leads, formsent apod.) uživatelů s následnou vizualizací v Google Data Studio.
Jak pracují s cookies v Seznam.cz
Posledním přednášejícím byl Jakub Novotný, programatic manager ze Seznam.cz, který představil směr vývoje Seznamu v tzv. konverzním modelování a jak zlepšit služby pro majitele webů a e-shopů. Ukázal, jak se v Seznamu perou s cookies, propady dat a navíc přidal pár svých zajímavých postřehů. Nejvíce mě zaujala hypotéza, že se Google UA příští rok nevypne a nakonec chvíli před termínem Google své rozhodnutí o něco oddálí.
Jako vždy nechybělo pivko od našeho klienta Svijany, míchané drinky a spousta dobrot nejen z grilu, ale samozřejmě i networkování, kdy jsme sdíleli naše analytické problémy a jejich řešení.
Dobrá nálada se nesla celým večerem a je vidět, že si všichni vážíme toho, že se můžeme setkávat, bavit se o svých zkušenostech a hlavně se o ně podělit, což je pro nás v Taste jedním ze základních pilířů.
Děkujeme všem, kteří si v létě udělali čas a dorazili. Myslím, že letošní Data Date se vydařil na výbornou. Užijte si zbytek prázdnin a klidně mi dejte vědět na LinkedIn, o které téma byste měli zájem na dalším Data Date.