Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

SEO Restart 2025: SEO je…není! Jednou pro vždy není!

19. září 2025 proběhl 11. ročník největší české konference o vyhledávání. Jaké to bylo?

SEO Restart 2025

Letošní SEO Restart byl pro mě speciální. Poprvé po osmi letech jsem se ho totiž nemohla účastnit. Tedy alespoň ne osobně. Restarty naštěstí nabízí vychytanou možnost livestreamu, která je plnohodnotnou náhradou konference pro případ, kdy onemocníte nebo jste zrovna na druhém konci světa. Samozřejmě nenahradí tu atmosféru celého dne, skvělý catering ani afterparty. Díky aplikaci Eventee má ale člověk pocit, že je v centru dění a o nic nepřichází. Aplikace poskytuje i prostor pro networking, komentování a hodnocení přednášek, dotazy a spoustu dalšího. 

Pro mě osobně měla livestreamová forma konference jednu nespornou výhodu – poprvé jsem byla čistě “návštěvníkem” bez povinností na organizátorské straně a měla jsem prostor a klid sledovat všechny přednášky i diskuse. 

SEO je mrtvé…doufejme, že naposled 

Už keynote Pavla Ungra nasadila laťku celkem vysoko. Kdo čekal nějakou omáčku na úvod, mohl být překvapen. Pavel zkraje připomněl výroky Marka Prokopa (SEO není optimalizace pro vyhledávače) a Honzy Tichého (Z vyhledávačů se stávají odpovídače). A poté shrnul současný stav, potřeby i výzvy v SEO. Zaznělo spoustu informací o AI Overviews a AI mode (který nás pravděpodobně velmi brzy čeká i v Evropě).

Pavel také připomněl důležitost user intentu, EEAT, tvorby obsahu s přidanou hodnotou. Poprvé zaznělo, že SEO je tedy definitivně mrtvé. Alespoň co se definice týká. Ono totiž žije dál jako Search Everywhere Optimization. Stejnou myšlenku později během dne rozvedl i David Bureš ve své přednášce. 

Moje TOP 3 

3 hlavní témata – AI vyhledávání, konec optimalizace pro vyhledávače a nové výzvy spojené se změnami – se prolínaly celým dnem, ať už to bylo v přednáškách o obsahu, linkbuildingu nebo UX. Já jsem vybrala pro mě top 3 přednášky, která se mi každá líbila z jiného důvodu.

Lukáš Kostka: Jak se dělá SEO Copilot aneb jak skutečně zrychlit práci pomocí AI

Agenti, MCP servery, vektorové prostory – některé z pojmů vířících vody v AI prostoru. Jak se ale rychle adaptovat a využít tyto technologie prakticky? Na konkrétních příkladech vám ukážu, jak vám skutečně ušetří čas. Podíváme se na to, jak vytvořit SEO Copilota nebo jak zlepšovat obsah pomocí vektorů a „hacknout“ AI Overviews.

Lukáš Kostka ve své půlhodině názorně ukázal a vysvětlil, jak využít MCP servery pro vytvoření SEO asistenta (Copilot), který nám pomůže automatizovat a zrychlit různé procesy a aktivity. Konečně bez scifi a s jasným návodem. Lukášova přednáška splňovala přesně to, co měla:

  • přinášela něco nového a aktuálního
  • obsahovala praktický návod, jak na to 
  • nahlodala posluchače přesně tím stylem, který je potřeba: “Hele, co byste mohli dokázat a dokážete to takhle jednoduše, stačí jen chtít.“

Toto téma Lukáš zpracoval i do článku, který si můžete přečíst zde.

Pár hodnocení účastníků:

“Najlepšia prednáška dnešného dňa!” 

“Díky za inspiraci, je o čem přemýšlet”

“Bomba!” “SUPER!” “Naprostá pecka!”

Ode mě má speciální ocenění za sdílení know-how.

Tomáš Kropáček: SEO v médiích: Jak za 6 měsíců postavit tým a získat redakci na svou stranu

V čem je SEO v médiích specifické, na co je potřeba si dát pozor, co se během šíření osvěty SEO napříč mediálním domem (ne)povedlo a má to vůbec v éře AI smysl?

Mám ráda, když někdo “naruší” standardní program něčím, co se trošku vymyká. Tomáš tohle dokázal se svým pohledem do zákulisí tvorby SEO týmu v největším mediálním domě u nás. Ukázal, jak odlišně funguje organik ve světě news webů a jak moc důležitý zdroj je Google Discover (a s ním spojená optimalizace hlavně titulků). Zajímavostí bylo, že při hledání SEO konzultantů vlastně nebylo tak důležité, aby ten člověk znal SEO, ale byl primárně redaktor a znal toto prostředí. (Funguje to tak i ve specializovaných inhouse týmech eshopů a obsahových webů? Možná je to cesta k úspěchu.).

Účastníci hodnotili:

“Super postřehy!” 

“Deep i s daty. Díky za otevřenost a špičkovou přednášku.”

“Super, z praxe a príjemný prejav”

Já uděluji přednášce Tomáše speciální cenu za zajímavost. 

Nikol Novosadová a Marek Foršt: SEO a UX ruku v ruce aneb UX minimum pro každého SEO specialistu

V době AI vyhledávání se komplikuje akvizice a roste význam retence. A nejen proto je UX důležitější než kdy dřív. V přednášce se zaměříme na propojení SEO a UX – dvou oblastí, které jsou klíčové pro úspěšné online podnikání. Během naší prezentace vám ukážeme, jak důležité je mít základy UX na paměti při každodenní SEO práci. Dozvíte se například, proč roste význam UX pro SEO specialisty, jakými UX faktory lze obohatit běžné SEO audity, aniž byste byli předními UX experty, nebo jak vytvářet a optimalizovat vstupní stránky nejen z hlediska SEO, ale i UX.

Pro UX mám slabost a proto jsem se na tuhle přednášku těšila. Navíc Nikol s Markem to mají zmáknuté a na podiu se hezky doplňují. Co jsem ale nejvíce ocenila, byla řada konkrétních ukázek z praxe (včetně ukázek na reálných klientech).

V přednášce zaznělo několik témat s ukázkou, jak se při jejich řešení SEO a UX doplňují – recenze a hodnocení na webu, interní prolinkování a jak s ním pracovat, CTA v obsahu, strukturovaná data, AI featury jako např. sumarizace recenzí (těším se na data po vyhodnocení), mapování KWs. Řada skvělých tipů, které se sice mohou zdát každému jasné, ale ruku na srdce – řídíte se jimi? Myslíte vždycky i na UX stránku, když řešíte obsah na webu nebo tvorbu nové LP? 

Co říkali účastníci:

“Díky za konkrétní use-casy, velmi přínosné.”

“Praktické tipy, cením.”

“Super myšlenka, skvělé příklady. Příště bych vybrala třeba jen tři stěžejní části, které bych více rozebrala. Jak jste sami říkali, na každé to téma by se dalo mluvit i hodiny.” (Výzva pro e-visions a uspořádání SEO/UX eventu?)

Za mě body nahoru za přednášku nabitou konkrétními ukázkami, navíc v prezce, takže se k nim každý může vrátit. 

I zbytek programu stojí za zmínku

A nedá mi to nezmínit i zbytek přednášek, protože jsem opravdu poctivě shlédla všechny a ani u jedné mě nenapadlo jít raději věšet prádlo nebo přepnout na Ulici. 

  • Tomáš Novák představil unikátní data z měření AI Overviews v Marketing Mineru.
  • Milan Pichlík si vzal softové téma vztahu klient – konzultant a poukázal na nesmyslnost tvorby reportů, kterým nikdo nerozumí. 
  • David Bureš rozvedl do detailu myšlenku z úvodu konference a ukázal, kde všude by měl být váš brand vidět (a pro jaké všechny platformy a kanály nově SEO konzultanti optimalizují).
  • Zdeněk Dvořák vysvětlil, jak funguje SpamBrain a jak dělat v dnešní době linkbuilding efektivně (a proč ho stále dělat!). 
  • Vojta Fiala nakonec ukázal důležitost přesahů do jiných oborů marketingu a dívání se na problém mimo úzký SEO scope. 

Kdybych měla poselství z celé konference shrnout v pár bodech:

  • SEO je stále SEO, jen optimalizujeme pro více platforem (včetně sociálních sítí, AI vyhledávačů, market places, Google Discoveru atp.)
  • Principy se nemění: poctivá práce s obsahem, bezchybný technický stav, rychlost webu, unikátnost a důležitost brandu. 
  • Kdo nejde s dobou, nesleduje trendy a nerozumí pojmům (AI asistenti, LLM, vektory, MCP servery…), ještě nějakou dobu to dá, ale brzo bude mít problém. 

Všechny prezentace a fotky z akce najdete na webu www.seorestart.cz.

Nasát atmosféru můžete i z videoreportáže:

Sdílejte článek

Související články