Před třemi měsíci, na letošní konferenci Google I/O oznámil Google příchod nového Googlebota, který pro renderování stránek využívá nejnovější Chromium, což mu umožňuje mnohem lépe interpretovat JavaScript a renderovat stránky. Googlebot tak využívá stejný renderer jako prohlížeč Chrome, to znamená, že by měl vidět web ve stejné podobě, jako ho vidíme my.
Ve středu 7.8. přišel Google s dalším oznámením, tentokrát týkajícím se jeho testovacích nástrojů. Ty totiž doposud k renderování využívaly Chrome41. Aktuálně tak přešly na stejný renderer jako Googlebot, čímž se zlepší jejich interpretace moderních webových stránek. Změna se týká konkrétně těchto nástrojů:
- URL inspection tool v nástroji Google Search Console
- Mobile-friendly test
- Rich results test
- AMP test
Díky tomuto updatu se můžeme na testovací nástroje zase o něco více spolehnout, protože si můžeme být jisti, že to co v nich uvidíme my, uvidí také Googlebot.
Google tyto změny provedl na základě zpětné vazby od komunity a uvádí, že vše bylo před samotným updatem důkladně otestováno. Upozornil také na to, že s touto změnou nepřichází změna používaného user-agenta, ten zůstává prozatím stejný. Jeho aktualizace se však také plánuje a bude v dohledné době oznámena.
My, v Taste Medio, jsme testovací nástroje vyzkoušeli a fungují opravdu dobře i na webech, které jsou víceméně postaveny na JavaScriptu. Naše doporučení však zní, nespoléhejte se na to, že Google již umí poměrně dobře weby interpretovat a myslete samozřejmě také na český Seznam.