Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Od myšlenky až po spuštění projektu

Zakladatelé České podnikatelské aliance Libor Zinkaizl a Jan Laibl nás oslovili s jejich vizí založit podnikatelský klub, který svým členům dá mnohem více než jen to, co většina podnikatelských klubů v ČR nabízí. Ideu měli jasnou, ale bylo potřeba dodat jí ještě konkrétní podobu.

Naší úlohou v Taste bylo úvodní myšlenky zakladatelů uchopit a definovat strategii značky. Ta vtiskne klubu tvář, odliší ji od ostatních a postaví pevné základy pro splnění dlouhodobé vize jeho zakladatelů, kterou je systematický rozvoj jejich členů.

Zároveň chtějí dodat jejich podnikání nadstavbu v podobě podnikatelských aliancí jakožto vyšší formy organizované spolupráce. To vše s cílem přetvářet samotné fungování segmentu malých a středních podniků v ČR.

Rozebrat vše na atomy a pak postavit fungující celek

„Networkingových podnikatelských klubů není v českém prostředí málo a na první pohled se zdá, že jsou všechny stejné. Nechtěli jsme, aby Podnikatelský klub ČPA byl jen dalším v řadě. A nechtěli to ani Libor s Honzou. Klíčem k tvorbě fungující strategie značky a její komunikace byla detailní analýza konkurence, při níž jsme se zaměřili na positioning konkurenčních klubů a na to, jaké výhody akcentují, jakou volí tonalitu komunikace, jaká je jejich specializace a jakou nabízejí přidanou hodnotu svým členům. Nechtěli jsme jít po povrchu, ale celou ideu rozpitvat až na dřeň. A následně z jasných argumentů poskládat fungující celek,“ tak zhodnotil náš přístup a největší výzvy autor strategie Martin Komárek. Pak stačilo analýzu zasadit do kontextu plánů, cílů a vize zakladatelů Podnikatelského klubu ČPA.

Při tvorbě strategie značky máme jasně definovanou workflow, kdy kombinací vlastní práce stratéga a moderovaných brainstormingů s klientem vytvoříme strategii, která má naději fungovat jak vně, tak uvnitř samotné firmy nebo organizace.

Definovali jsme vizi, misi, poslání a hodnoty značky

Vytvořili jsme její pilíře, ideální a nežádoucí asociace značky, hlavní odlišující myšlenku, pravidla komunikace značky a tak dále.

Součástí strategických a kreativních prací byla taktéž tvorba vizuální identity značky a komunikační koncept „Věříme v partnerství. Podporujeme spolupráci“. Předlohou se nám stal strom jakožto metafora pevných, fungujících a propojených vazeb. Jelikož jen organizovaná spolupráce, která má silné kořeny a zdravý kmen může plodit kvalitní ovoce – tedy plody samotné spolupráce.

ČPA infografika

ČPA infografika

Na závěr jsme pro spuštění samotné komunikace Podnikatelského klubu ČPA připravili klíčový vizuál akcentující hlavní hodnoty klubu a vůbec podstatu fungování celého klubu.

Klíčový vizuál ČPA

Klíčový vizuál ČPA

Kvalitní web jako vstupní brána pro akvizici nových členů

Asi nikoho nepřekvapí, že součástí zadání byla i tvorba webu. Před samotnou tvorbou webu, jehož vývoj zajistil vývojář klienta Rustem Davletshin, jsme pod taktovkou našeho specialisty Patrika Pilouse provedli SEO analýzu konkurence, analýzu klíčových slov a následně jsme navrhli samotnou strukturu webu. Také jsme připravili soubor technických SEO doporučení. Tyto výstupy se staly základem nejen pro vývojáře, ale také pro copywritera, který následně dle strategie a analýzy klíčových slov naplnil web obsahem.

Byla to ta nejlepší cesta jak zajistit, že bude značka na všech kanálech komunikovat jednotně a že bude obsah webu zároveň co nejvíce reflektovat vyhledávání relevantních uživatelů.

A jak celou spolupráci vnímal klient?

Spolupráce s reklamní a marketingovou agenturou Taste byla velmi dynamická a zábavná. Jsme si vědomi, že jsme byli náročným klientem, protože našim cílem bylo a je vybudovat podnikatelské kluby, které pomohou podnikatelům nejen k novým zakázkám na základě doporučení. Chceme také posunout menší a střední české firmy k hlubší spolupráci, díky které budou schopni společně vyvíjet a rychleji uvádět nové produkty nebo služby na trh.

Taste se tohoto úkolu zhostil nad naše očekávání. Společné úsilí zaměřené na špičkový výsledek nechal vzniknout marketingové strategii a následně i webu, na který můžeme být společně hrdí. Velmi důležitou kvalitou, která vedla ke společnému úspěchu, byla ochota naslouchat našim požadavkům, vystoupit ze zajetých šablon, které podobné firmy používají, a navrhnout originální řešení.

Velkým bonusem bylo dodržení časového harmonogramu naplánovaných rozvojových prací v marketingu a návrh webu. Podklady dodané pro programování webu umožnily vývojáři svojí kvalitou dodání zakázky v domluveném termínu bez dalších odkladů. Děkujeme ještě jednou za spolupráci. Taste můžeme jenom doporučit.

Slovo projekťáka na závěr

Největší výzvou bylo zkoordinovat všechny zainteresované osoby, interní tým a externí subjekty. Pro hladký průběh spolupráce byl nezbytný detailní harmonogram jednotlivých činností s důrazem na návaznosti a zároveň na to, co mohlo probíhat souběžně. To se nám, pevně věřím, podařilo.

V den, kdy vzniká tento článek, již Podnikatelské kluby ČPA fungují. Měl jsem možnost se jejich konání osobně zúčastnit a mohu říci, že ať už z pohledu samotného programu nebo inspirativních osobností, předčilo setkání má očekávání.

 

Sdílejte článek

Související články